جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سید محمد نقیب

حوزه/ رئیس دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم گفت: علل و ریشه های ورود تحریف در عزاداری ها نیاز به واکاوی دارد که در کتاب «عاشورایی برای عاشورا» به بخشی از این موارد پرداخته شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد نقیب در نشست نقد و بررسی کتاب «عاشورایی برای عاشورا» توسط مرکز پژوهش های علمی و مطالعات حکمی ایران با همکاری دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم به صورت مجازی برگزار شد، اظهار داشت: در بحث آسیب شناسی نیاز بود در این کتاب به دو قسمت آسیب ها در بعد اندیشه و آسیب ها در بعد رفتار تقسیم بندی شود.رفتار و گفتار غیر از اندیشه نیست ‌ همان اندیشه است که در رفتار و گفتار افراد تجلی می یابد.

رئیس دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم با اشاره به اشکالات نگارشی بیان داشت: پاورقی ها و اعراب گذاری ها نیاز به اصلاح جدی دارد.  به لحاظ محتوایی ارجاعات متن نیاز به غنی سازی دارد و نیاز به تهیه منابع قوی تر در متن است که باید از منابع کتاب و سایت های معتبر برگرفته شود.


حجت الاسلام والمسلمین  نقیب با اشاره به اختصار در متن کتاب گفت: درجاهایی از کتاب این اختصار مفهوم را نمی رساند ضمن اینکه یک فصل مختص به مفهوم شناسی دارد. عنوان کتاب نیز نیاز به توضیح دارد تا بار ذهنی نویسنده را به عموم مخاطبان برساند.

رئیس دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم خاطر نشان کرد: عاشورا یک بار مثبت دارد از این رو نباید برای بار منفی از آن استفاده شود.

۳۱۳/۶۱

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha