چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
ویروس کرونا

حوزه/ با اجرای دستورالعملی خاص در مدرسه علمیه امام خمینی(ره) تهران تلاش شد تا ضمن پیشگیری از ابتلا و شیوع بیماری کرونا، برنامه های علمی، مهارتی، تهذیبی و... طلاب با حفظ کیفیت سابق و بصورت حضوری ادامه یابد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، مدرسه علمیه امام خمینی(ره) تهران (شعبه ۲) از سال ۱۳۹۷ با هدف تربیت طلبه فاضل و جهادی، زیر نظر حجت الاسلام والمسلمین صدیقی، امام جمعه موقت تهران، در محله ازگل تهران تاسیس شد.

در سالهای شیوع ویروس کرونا، با اجرای دستورالعملی خاص در این مدرسه، تلاش شد تا ضمن پیشگیری از ابتلا و شیوع بیماری، برنامه های علمی، مهارتی، تهذیبی و... طلاب با حفظ کیفیت سابق  به صورت حضوری ادامه یابد.

لازم به ذکر است که تداوم حضور شبانه روزی طلاب در این مدرسه با اخذ اجازه از ستاد ملی کرونا و استانداری تهران صورت گرفته است.

اهم برنامه‌ها و دستورالعملهای بهداشتی:

۱. کلاسهای درس به بیرون از فضای داخلی مدرسه منتقل و دروس در محیط باز و با رعایت فاصله اجتماعی برگزار میگردد.

۲. باز بودن پنجره حجره ها و روشن بودن سیستم تهویه هوا الزامی است و تجمعات متراکم طلاب ممنوع است.

۳.  زدن ماسک در تمام ساعات تجمع طلاب الزامی بوده و  با نظارت مداوم کادر مدرسه، به کسانی که احیانا ماسک را پایین داده باشند تذکر داده میشود.

۴. برای تعویض ماسکها همیشه در مدسه بسته‌های ماسک فراهم است و به صورت مستمر به صورت رایگان به طلاب و احیانا مراجعه کنندگان بیرونی عرضه میگردد.

۵. دمنوشهای مفید جهت پیشگیری از ابتلا به بیماریها از جمله آویشن هرشب بین طلاب توزیع می‌گردد.

۶. هر روز صبح قبل از صبحانه برای حفظ و ارتقاء سیستم ایمنی بدن طلاب آب لیمو و عسل ولرم توزیع می‌شود.

۷. داروی مجرب امام کاظم علیه السلام هر ده روز یک بار به طلاب داده می‌شود.

۸. مواد شوینده با کیفیت در سرویس های بهداشتی فراهم است و بر شستن مداوم دستها  تاکید میشود، با این وجود اسپری ضدعفونی نیز در جای جای مدرسه وجود دارد.

۹. در طبقه سوم مدرسه اتاق هایی برای قرنطینه خالی شده است تا طلاب با وجود کمترین علائم بیماری از جمع جدا و در قرنطینه قرار بگیرند.

۱۰. مطابق توصیه های طب سنتی با دود اسفند و... هوای محیط ضدعفونی می گردد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha