شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
اصغر عباسقلی‌زاده

حوزه/ مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان شرقی، ضمن تشریح برنامه‌های هفته دفاع مقدس در استان اعلام کرد: همزمان با هفته دفاع مقدس ۴۱ عنوان برنامه اجرا می‌شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز سردار اصغر عباسقلی‌زاده مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان شرقی، امروز در جمع خبرنگاران به مناسبت فرا رسیدن هفته دفاع مقدس، افزود: این برنامه‌ها در بخش‌های مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و هنری در کلانشهر تبریز و تمامی شهرستان‌های آذربایجان شرقی به اجرا گذاشته می‌شود.

 وی، نخستین برنامه این هفته روز ۳۰ شهریور ماه در محل مصلای اعظم امام خمینی(ره) تبریز با حضور یکهزار و ۱۰۰ نفر از پیشکسوتان، رزمندگان و فرماندهان هشت سال دفاع مقدس استان برگزار می‌شود که سخنران این مراسم به صورت همزمان در سراسر کشور رئیس جمهوری اسلامی ایران است.

سردار عباسقلی‌زاده با تاکید بر اینکه در برنامه فوق تنها یک هشتم ظرفیت مصلی پر می‌شود، اظهار کرد: بر این اساس و با توجه به شرایط کرونایی تمامی قواعد و مقررات مربوط به پروتکل‌های بهداشتی در این مراسم به دقت رعایت خواهد شد.

وی، رژه موتوری را از دیگر برنامه‌های هفته گرامیداشت دفاع مقدس در آذربایجان‌شرقی اعلام کرد که این مراسم نیز با عطرافشانی و غبارروبی مزار شهدا در آرامستان وادی رحمت تبریز به پایان می‌رسد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان شرقی برپایی نمایشگاه هفته دفاع مقدس در محل پارک ائل‌گلی تبریز را از دیگر برنامه‌های مصوب هفته دفاع مقدس در استان برشمرد و اضافه کرد: به دلیل وضعیت کرونایی حاکم بر کشور و تبریز این نمایشگاه به صورت نمایش ادوات، تجهیزات و تسلیحات نظامی و دفاعی نیروهای مسلح مستقر در تبریز خواهد بود که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به مدت یک هفته برگزار خواهد شد.

وی برگزاری مسابقات مختلف ورزشی و هنری و نیز جشنواره فعالان فضای مجازی در حوزه دفاع مقدس و توزیع کتب منتشر شده از سوی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس آذربایجان‌شرقی در میان دانش‌آموزان و اجرای چندین برنامه ویژه کودکان و نوجوانان را از دیگر برنامه‌های هفته دفاع مقدس در استان اعلام کرد.

سردار عباسقلی‌زاده با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامیی ایران در حال حاضر در اوج اقتدار و ثبات به سر می‌برد، یادآور شد: به برکت هدایت‌های فرماندهی کل قوا و آمادگی‌های رزمی و دفاعی نیروهای مسلح، روز به روز بر اقتدار دفاعی نظام افزوده می‌شود.

وی، انتقال فرهنگ ایثار و شهادت در میان نسل جدید و جوان را یکی از اولویت‌ها و اهداف اصلی برنامه‌های مربوط به هفته دفاع مقدس اعلام و اضافه کرد: در این مسیر رسانه‌های گروهی و خبرگزاری‌ها می‌توانند نقش بسیار برجسته و بی‌بدیلی ایفا کنند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha