جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
تبریز

حوزه/ نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی با تاکید بر ضرورت گرامیداشت هفته دفاع مقدس، گفت: حیات ما در سایه دفاع مقدس تضمین شده است و باید آن را گرامی داشت.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی آل‌هاشم، روز یکشنبه در دیدار فرماندهان نظامی و انتظامی آذربایجان‌شرقی و اعضای ستاد گرامیداشت چهل و یکمین سالگرد هفته دفاع مقدس استان با ایشان، افزود: شهدای دوران دفاع مقدس به ما حیات دوباره داده و جانبازان، ایثارگران و آزادگان نیز اقتدار و عزت کنونی را برای ما در سطح جهان به ارمغان آورده‌اند.

وی با بیان اینکه صبوری پدران و مادران شهدا فراموش‌ ناشدنی است، اظهار داشت: عظمت دفاع مقدس را نباید فراموش کرد و قدر آن را باید دانست زیرا مرور تاریخ نشان‌دهنده اهمیت آن است.

امام جمعه تبریز با اشاره به اینکه بهتر است با مرور تاریخی ببینیم کجا بودیم و به کجا رسیده‌ایم و آنهایی که جنگ را علیه ما آغاز کردند و دوستان آن‌ها به کجا رسیده‌اند، بیان کرد: تاریخ با خودش عبرت‌ها دارد و از منظر باورهای اعتقادی، اجتماعی، ارادی و سیاسی تابلوهای گوناگونی را به تصویر می‌کشد.

حجت‌الاسلام و المسلمین آل‌هاشم با اشاره به وقایعی که در طول تاریخ برای مدعیانی چون فرعون، قارون، صدام، حسنی مبارک و امثال آنان روی داده، ادامه داد: عظمت و صلابت کشور ما در سایه فداکاری‌های نیروهای مسلح اعم از سپاه، ارتش، بسیج، جهاد سازندگی و نیروهای مردمی حفظ شده است.

وی یادآوری کرد: صدام، از حمایت همه‌جانبه ابرقدرت‌هایی چون آمریکا و شوروی سابق برخوردار بود و به دست همین آمریکا به دار آویخته شد و شوروی سابق نیز به کشورهای مختلف تجزیه شد.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه هم‌اکنون نیز ابهت آمریکا روز به روز کاهش می‌یابد و ضعف آن نمایان می‌شود، اظهار داشت: این کشور نیز در آینده به سرنوشت شوروی سابق گرفتار خواهد شد و هم‌اکنون تجزیه ایالت متحده آمریکا به گوش شنیده می‌شود و ۲۴ درصد از مردم این کشور نیز با تجزیه ایالت متحده آمریکا موافق هستند.

حجت‌الاسلام و المسلمین آل‌هاشم با اشاره به بازگشت ناوگروه نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران از مراسم رژه سالانه روسیه پس از ۷۶ روز به کشور، افزود: حضور این ناوگروه به همراه ۵۰ شناور و چندین جنگنده در این مراسم در کنار هیات‌های دیگر کشورها نشان از اقتدار نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در دریاهاست.

وی با اشاره به اهمیت و ارزش بالای دریانوردی نظامی جمهوری اسلامی ایران و حضور در اقیانوس اطلس شمالی، اظهار داشت: این ماموریت نخستین حضور نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در نیمکره شمالی و طولانی‌ترین دریانوردی نظامی کشور با تجهیزات تولید داخلی است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha