جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
نشست هم‌افزایی معاون تبلیغ حوزه با قبول‌شدگان آزمون مدرسین طرح امین دزفول

حوزه/ نشست هم‌افزایی معاونت تبلیغ حوزه علمیه خوزستان، با قبول‌شدگان آزمون مدرسین طرح امین، به دعوت مدیریت مدرسه علمیّه الزهرا(س) دزفول برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خوزستان، نشست هم‌افزایی معاونت تبلیغ حوزه علمیه خوزستان، با قبول‌شدگان آزمون مدرسین طرح امین، به دعوت مدیریت مدرسه علمیّه الزهرا(س) دزفول برگزار شد.

در این جلسه، علاوه بر «حجت‌الاسلام علیزاده، معاون تبلیغ حوزه علمیه خوزستان»، حجت‌الاسلام پورثانی، دبیر ستاد مدارس محمدامین(ص) استان خوزستان، مدیریت سطح دو و سه، مدرسین طرح امین نیز حضور داشتند.

در ابتدای این نشست، خانم موجودی، مدیر مدرسه علمیه سطح ۳ الزهرا دزفول، به بیان تجربیات تدریس و فعالیت خویش در آموزش و پرورش، همچون آداب تدریس، رعایت نظم کاری، انتشار و تبلیغ دین در کنار تدریس و... پرداخت.

همچنین در ادامه این نشست، حجت‌الاسلام علیزاده، معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه علمیه خوزستان، به شرح نکات اخلاقی و رسالت مدرسین طرح امین پرداخت و بیان کرد: ما از بدو ورود به حوزه علمیّه با امام زمان(عج) عهد بسته‌ایم که سرباز امام زمان(عج) باشیم و برای ایشان سرباز تربیت کنیم.

وی افزود: ما حوزویان در هر نقش و جایگاهی که باشیم، توانایی و استعداد آن را داریم که کار تربیتی انجام دهیم و بحمدالله با این اتفاق جدید، یک مأموریت جدید به مأموریت‌های شما اضافه خواهد شد؛ بدین گونه که اگر قبلاً به امر هیئت داری، منبرداری، مجلس داری و کار تبلیغی پرداخته‌اید، هم‌اکنون باید در دو ساحت «آموزشی» و «پرورشی»، تلاش مضاعف کنید.

در پایان نیز حجت‌الاسلام پورثانی، دبیر ستاد مدارس محمدامین(ص) استان خوزستان، اظهارکرد: بزرگ‌ترین آفت حضور طلاب در آموزش و پرورش تبدیل شدن آن‌ها به کارمند است! اساساً در هر محیط اداری برای یک طلبه این آفت وجود دارد که اگر وارد آن محیط شدیم، مبادا رسالت اصلی طلبگی خودمان را فراموش کنیم.

وی افزود: طلاب در آموزش و پرورش دو رویکرد می‌توانند داشته باشند؛ یا «کارمند» شوند و یا «مربی»! اگر خدایی نکرده دچار آفت کارمندی شدند، یعنی اینکه مسیر را اشتباهی رفته‌ایم.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha