شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
سید بیدار حسین حسینی

حوزه/ روحانیون هند با ابراز تاسف و اندوه درگذشت استاد برجسته هندی حجت‌الاسلام والمسلمین سید بیدار حسین حسینی را تسلیت گفتند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» روحانیون هند با ابراز تاسف و غم و اندوه درگذشت استاد برجسته هندی حجت‌الاسلام والمسلمین سید بیدار حسین حسینی را تسلیت گفتند.

حجت الاسلام والمسلمین سید کلب جواد نقوی، دبیرکل شورای علمای هند در پیامی اظهار داشت: رحلت حجت‌الاسلام والمسلمین سید بیدار حسین، ضایعه بزرگی برای حوزه دانش است. وی به دلیل علم، خوش اخلاقی و توانایی های تدریسی به ویژه در فقه شهرت داشت.

حجت الاسلام والمسلمین حیدر علی فرشته رئیس مجمع علما و از خطبای حیدرآباد دکن هند نیز با ابراز تاسف از درگذشت عالم بزرگ هندی گفت: وی در جامعه سلطان المدارس تحصیل کرد و بعداً مدیر همان جامعه علمیه هند شد، جامعه ای که حوزه علمیه معتبری در هند است. مرحوم حجت الاسلام و المسلمین سید بیدار حسین، همیشه به عنوان یک معلم عالی و باتجربه به یادگار خواهد ماند.

همچنین حجت الاسلام والمسلمین سید صفی حیدر زیدی دبیرکل سازمان تنظیم المکاتب هند نیز به مناسبت درگذشت عالم برجسته هندی گفت: حجت الاسلام والمسلمین سید بیدار حسین حسینی به دلیل تعلیم و تعلم، بیشتر عمر خود را در لکهنو هند گذراند، وی با وجود آن هرگز از وظایف تبلیغی خود در سرزمین مادری و منطقه خود غافل نبود و در ماه رمضان، دهه محرم الحرام و مناسبت های دیگر، برای خدمات تبلیغی به منطقه خود می رفت.

حجت الاسلام والمسلمین شمشیر علی مختاری مدیر مدرسه جعفریه اتار پرادش نیز گفت: مرحوم سید بیدار حسین حسینی، مدیر سابق مدرسه سلطان المدارس، تمام عمر خود را صرف تدریس و انتشار علوم آل محمد کرد. وی بسیاری از شاگردان را با زیورهای دانش و ادبیات آراسته کرد و سرمایه جاودانه رضایت الهی و قرب الهی را برای آنان فراهم کرد که حتی پس از مرگ نیز باقی خواهد ماند.

حجت الاسلام والمسلمین سید مناظر حسین نقوی دبیر بنیاد جواد مشهد مقدس گفت: خبر درگذشت روحانی مخلص و ساده، سید بیدار حسین حسینی، قلب هزاران شاگردان را ناراحت کرده است. از آن مرحوم همیشه به عنوان یک مربی با تجربه، معلم خوب و متفکر یاد خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha