پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
مجید جعفریان

حوزه/ رئیس سابق موسسه آموزش عالی علامه مجلسی(ره) گفت: توجه به نقاط تمایز، فعالیت خاص و تخصصی در زمینه آموزش طلاب، راهکار ادامه حیات ما در کنار دیگر مؤسسات حوزوی است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، مجید جعفریان صبح امروز در آیین تکریم و معارفه رئیس مؤسسه آموزش عالی حوزوی علامه مجلسی (ره) اصفهان اظهار کرد: فعالیت‌ها در دفتر تبلیغات اسلامی به دو بخش تقسیم می‌شود، قسمتی اجرایی و بخش دیگر به تولید محتوا مربوط می‌شود.

وی بیان کرد: عضو هیئت‌علمی دفتر تبلیغات اسلامی در بخش تولید محتوا فعالیت دارد و باید در این زمینه پژوهش نماید، براین‌اساس تصمیم گرفتم از تصدی ریاست این مؤسسه کناره‌گیری کنم.

رئیس سابق مؤسسه آموزش عالی حوزوی علامه مجلسی (ره) افزود: زمانی که ریاست مؤسسه مجتهده امین را پذیرفتم چهار سیاست را برای خود ترسیم کردم.

 وی توضیح داد: در حال حاضر در سطح شهر، ما مراکزی داریم که این مراکز عملاً با شهریه ثابتی که پرداخت می‌کنند، طلاب را برای پذیرش جلب خود کرده، لذا بنا بر بودجه کم دفتر تبلیغات اسلامی و دیگر موارد مشابه، اصلاً به فکر رقابت با این مراکز حوزوی خاصه حوزه خواهران نبودیم.

جعفریان عنوان کرد: بنابراین باید به فکر فعالیت در کنار این مراکز به نحوی دیگر بودیم، در حال حاضر قریب به ۱۲ سال است که مؤسسه علامه مجلسی (ره) تأسیس شده است و با هر شکل خطا و آزمون، ادامه یافته، ولی در ادامه کار باید ادامه مسیر اصلاح شود.

وی با بیان اینکه توجه به نقاط تمایز و فعالیت خاص و تخصصی راهکار ادامه حیات ما در کنار دیگر مؤسسات حوزوی بود، عنوان کرد: به عنوان مثال مؤسسه علامه مجلسی زمانی رشته مشاوره راه اندازی شد که در هیچ مرکز حوزوی نبود و این باعث استقبال طلاب شد.

رئیس سابق مؤسسه آموزش عالی حوزوی علامه مجلسی (ره) تصریح کرد: گرفتن مجوز سطح ۴ رشته مشاوره خانواده در مؤسسه، از دیگر اقداماتی است که در این مؤسسه انجام گرفت.

وی افزود: مشکل دیگر بحث پایان‌نامه‌های تدوین شده توسط طلاب بود که پیشنهادها خود را برای تقویت و ارتقای کیفی پایان‌نامه‌ها داده‌ام.

جعفریان خاطرنشان کرد: طرح بعدی راه‌اندازی گروه‌های علمی و بحث تولید یک مجله علمی‌پژوهشی در مؤسسه مجتهده امین و علامه مجلسی بود که امید دارم رؤسای جدید این امر را پیگیری کنند.

در ادامه، حجت‌الاسلام محمدجواد شفیعیان، رئیس جدید مؤسسه آموزش عالی علامه مجلسی (ره) بیان کرد: آموزش امروزه با چالش‌های متعددی روبرو هست، از ضعف علمی که در بین طلاب ایجاد شده گرفته تا ضعف در تحقیق، پژوهش و قلم‌زنی از آن جمله است.

وی ادامه داد: توسعه فضای مجازی، حذف کلاس‌های حضوری و تغییر به سمت کلاس‌های آنلاین همگی بر کیفیت آموزش‌ها تأثیرگذار است.

 رئیس مؤسسه آموزش عالی علامه مجلسی (ره) تصریح کرد: ابزارهای آموزشی روزبه‌روز توسعه پیدا می‌کنند و همه این موارد دست‌به‌دست هم داده‌اند و یک نظم نوینی از شرایط آموزشی را ایجاد کرده است.

 وی ابراز کرد: این موارد به‌نوعی اسباب نگرانی مراکز آموزشی را فراهم کرد مبنی بر اینکه ما در مواجه با این موارد چه باید بکنیم.

حجت‌الاسلام شفیعیان خاطرنشان کرد: دفتر تبلیغات اسلامی از ظرفیت‌های خوبی بهره‌مند است، با تکیه به این ظرفیت‌ها همچون غنای فکری و فرهنگی موجود در دفتر تبلیغات اسلامی و وجود اعضای هیئت‌علمی و پژوهشکده‌ها و مراکز تخصصی، بنا داریم به نحوی عمل کنیم که این چالش‌ها را در بین طلاب مؤسسه آموزش عالی علامه مجلسی (ره) به حداقل برسانیم و از حضور طلاب و دانشجویان به‌عنوان یک فرصت عالی بهره ببریم.

رئیس مؤسسه آموزش عالی علامه مجلسی (ره) عنوان کرد: راه‌اندازی رشته‌های جدیدی در مقاطع تحصیلی بالا، حداقل رساندن مشکلات پایان‌نامه‌ها برای استفاده در کف جامعه، راه‌اندازی مجله علمی دانشجویی از جمله سیاست‌های آتی است.

hkjihd \dhl

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha