جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
توکل

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با صدور پیامی، ارتحال علامه حسن زاده آملی را تسلیت گفت.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مازندران، حجت الاسلام والمسلمین سیدرحیم توکل، نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با صدور پیامی، ارتحال علامه حسن زاده آملی را تسلیت گفت:

در این پیام آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم
قال الإمام علیّ‌ علیه السلام: إِذَا مَاتَ الْعَالِمُ ثُلِمَ فِی الْإِسْلَامِ ثُلْمَةٌ لَا یَسُدُّهَا شَیْءٌ إِلَی یَوْمِ الْقِیَامَةِ.
(هرگاه عالمی بمیرد رخنه ای جبران ناپذیر در اسلام ایجاد می شود که تا روز قیامت هیچ چیز آن را فرو نمی ‏پوشد).

در ماتم عظمای اربعین سیدالشهداء، دریافت خبر تالم‌آمیز ارتحال فقیه ربانی، عارف و سالک صمدانی، آیه‌الله علامه حسن‌زاده آملی، غم جانکاهی را بر دل شاگردان و ارادتمندان این روحانی جلیل‌القدر و دانشمند حکیم تحمیل کرد که گذران این ایام را بر همگان سخت‌تر کرد.

علامه حسن‌زاده آملی(ره)، که هیچ‌گاه سخنان نغز و هدایت‌گر و آثار فاخر و کم‌نظیرش از یادها نخواهد رفت، تندیس علم، فقاهت، فلسفه، حکمت، نجوم، ریاضیات، تواضع و ادب ولایی بود که این سجایا در منشأت او به خوبی قابل درک است.

تحریرات، مراسلات، مکتوبات، نامه ها و سخنان آن دانشمند ذوفنون سرمایه گرانقدر و منبعی سرشار از معارف و معالم برای بشریت و مایه افتخار برای جهان اسلام است. این اسطوره فضیلت، خود را سربازی برای ولایت می‌دانست و اظهارات و تواضعش در برابر رهبر معظم انقلاب، گواه صادقی بر ولایت‌پذیری این عالم وارسته بود. ارتحال این فخر علماء، ثلمه‌ای جبران ناپذیر است.

اینجانب با قلبی آکنده از غم و اندوه، با طلب علو درجات بر ای مرحوم علامه بزرگوار، به حضرت ولی عصر(عج)، مقام معظم رهبری، حوزه‌های علمیه، شاگردان و ارادتمندان و خانواده آن فقید سعید به ویژه به مردم ولایی استان مازندران علی‌الخصوص مردم غیور و متدین و ولایتمدار آمل صمیمانه تسلیت و تعزیت عرض می‌کنم.

۱۹ صفرالمظفر ۱۴۴۳ برابر با ۴ مهرماه ۱۴۰۰
سیدرحیم توکل
نماینده مردم شریف مازندران در مجلس خبرگان

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha