پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
علامه حسن زاده آملی

حوزه/علامه حسن‌زاده یکی از سرمایه‌های بی‌نظیر حوزه‌های علمیه و جامع علوم و معارف بود که گنجینۀ حکمت بزرگانی همچون علامه طباطبایی در سینۀ ایشان جا داشت و در سلوک الی الله و وقوف بر اسرار عالم هستی مقامی بی‌بدیل یافته بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»در گیلان، حجت الاسلام و المسلمین قاسم علی پور، مدیر حوزه علمیه استان گیلان با صدور پیامی، رحلت آیت الله حسن زاده آملی را تسلیت گفت.

متن پیام به شرح زیر است:

«بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم»
«یا أَیَّتُهَا النَّفْسُ الْمُطْمَئِنَّةُ ارْجِعِی إِلی رَبِّکِ راضِیَةً مَرْضِیَّةً»
«قال رسول الله (ص): اذا مات العالم الفقیه ثلم فی الاسلام ثلمه لایسدها شیء»

درگذشت عالم ربانی مصباح الهدایة نجم الدین علامۀ ذوالفنون یگانۀ آسمان حکمت و غریق دریای حقیقت، آیت‌الله علامه حاج حسن حسن‌زادۀ آملی، موجب تأسف و تاثر عمیق شد.

علامه حسن‌زاده یکی از سرمایه‌های بی‌نظیر حوزه‌های علمیه و جامع علوم و معارف بود که گنجینۀ حکمت بزرگانی همچون علامه طباطبایی (اعلی الله مقامه)در سینۀ ایشان جا داشت؛ و در سلوک الی الله و وقوف بر اسرار عالم هستی مقامی بی‌بدیل یافته بود، عمر پربرکت خویش را صرف تعظیم امر خالق و شفقت با خلق نمود و با بذل علم و دانش بی‌پایان خویش، جان‌های آگاه و جویای حقیقت را از دریای معارف الهی سیراب کرد.

فقدان آن آفتاب تابان عرفان و فلسفه و پیشوای اهل زهد و ورع برای جامعۀ علمی به خصوص حوزه‌های علمیۀ جهان اسلام به معنای واقعی کلمه جبران‌ناشدنی و خسارت‌بار است.

حوزه علمیه استان گیلان این فقدان اسفبار را از جانب تمام طلاب، اساتید، مدیران، مؤسسین و کارکنان حوزه علمیه، به محضر حضرت بقیة الله الاعظم (ارواحنا له الفداء)، مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، مراجع بزرگوار تقلید(دامت برکاتهم)، شاگردان آن عالم وارسته، بیت محترم آن فقید سعید و مردم ولایتمدار ایران اسلامی تسلیت گفته و برای آن مرحوم حشر با اولیاء الهی آرزو نموده و عرضه می داریم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • IR ۰۰:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۵
    1 0
    روحشان شاد