پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
علامه حسن زاده آملی

مدیریت حوزه علمیه و جامعه روحانیت استان ایلام، ارتحال علامه حسن زاده آملی (ره) را تسلیت گفتند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از ایلام، مدیریت حوزه علمیه و جامعه روحانیت استان ایلام در پی ارتحال  ملکوتی علامه ذوالفنون حسن زاده آملی (ره)، پیام تسلیتی صادر کردند.

متن پیام بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

یا أَیَّتُهَا النَّفْسُ الْمُطْمَئِنَّةُ ارْجِعِی إِلی رَبِّکِ راضِیَةً مَرْضِیَّةً

ارتحال ملکوتی علّامۀ فرزانه ، عارف وارسته نستوه و فرزانه حضرت آیت الله علامه حسن زاده آملی (رضوان الله علیه) و یار صدیق امام راحل (ره)رهبر معظم انقلاب (مد ظله العالی) در آستانه ایام اربعین سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(علیه السلام)، موجب تاسف و تاثر عمیق گردید.

عروج ملکوتی این عارف وارسته و ذوفنون که در ساحت علم، تقوا وعرفان ناب اسلامی کم نظیر بودند و با سالها تلاش و مجاهدت مستمر و خستگی ناپذیر حیات طیبه خود را در مسیر روشنگری  و احیا و ترویج معارف و تعالیم  اسلام ناب محمدی (ص) وقف کردند و تبعیت و حمایت ایشان از خطّ مقام عظمای ولایت مثال زدنی بود ثلمه و ضایعه‌ای سنگین به اسلام و برای جهان اسلام، خاصّه اهل تشیع است .

شکوه علم و دانش مرهون بزرگانی مانند این اندیشمند متبحر و جامع نگراست که عمر با برکت خود را وقف تألیف و تبیین آثار گوناگون اعتقادی، علمی و ... نمودند و این فقیه جلیل القدر و عارف ربانی سرمایه‌ای ارزشمند و کم نظیر برای جهان اسلام و تشیع و حوزه‌های علمیه و در حوزه‌های مختلف صاحب تالیفات گرانسنگی بود و به فرموده رهبر معظم انقلاب ، نوشته‌ها و منشأت این بزرگوار منبع پر فیضی برای دوستداران معارف و لطائف بوده و خواهد بود ان‌شاءالله.

مدیریت حوزه علمیه و جامعه روحانیت ایلام، این ضایعۀ بزرگ را به پیشگاه حضرت بقیة الله الاعظم ( ارواحنا فدا) ، نایب  بر حقش رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت الله خامنه ای (دامت برکاته)، مراجع معزّز و گرانقدر، علما و طلاب حوزه‌های علمیه و شاگردان و دوستداران ایشان عموم پیروان قرآن و عترت و بیت معظّم و مکرّم آن علّامۀ ذوالفنون و عارف واصل تسلیت گفته و از خداوند منان برای روح مطهر ایشان علوّ درجات و همجواری و حشر با اولیاء الله و برای بیت مکرم و خانواده محترم ایشان صبر و شکیبایی و تسلا مسئلت می کند.

‎ و سلام و درود بر او باد، روزی که زاده شد، روزی که دیده از جهان فرو بست و آن روز که برانگیخته خواهد شد.

مدیریت حوزه علمیه و جامعه روحانیت ایلام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha