پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حضور آیت الله العظمی نجفی در پیاده روی اربعین

حوزه/ مُبلّغ بین‌الملل و استاد حوزه و دانشگاه گفت: جهان پرتلاطم و پر از مشکل امروز به دنبال فضایی آرامش‌بخش است که این آرامش در مسیر پیاده‌روی اربعین به سمت کربلا وجود دارد که باید آن را به دنیا معرفی کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه،  سید محمدحسین چاوشیان در میزگرد بررسی ابعاد رسانه‌ای اجتماع میلیونی اربعین که در دفتر پایگاه خبری تحلیلی قم فردا برگزار شد، با اشاره به حرکت عظیم اربعین اظهار داشت: اربعین را نه‌تنها صرف یک واقعه تاریخی نه‌تنها به‌عنوان یک مراسم خاص بلکه به‌عنوان یک منظومه‌ای از خیلی از اتفاقات و رویدادهای مختلف بررسی کنیم.

وی به ویژگی‌های این حرکت عظیم اشاره کرد و گفت: این حرکت عظیم یک همگرایی و هم‌افزایی را در بین مردم از ملیت‌های مختلف ایجاد می‌کند که در دنیا بی‌نظیر است.

چاوشیان با بیان اینکه اربعین منحصر به شیعیان، مسلمانان و پیروان و ادیان نیست تاکید کرد: این حرکت نوعی وحدت آفرینی را به وجود می‌آورد وقتی بازخوردهای مختلف را در رسانه‌های مختلف بررسی کنید خواهید دید یک جاذبه خاصی ایجاد کرده و خیلی از افراد را هم هوشیار کرده است.

وی افزود: باید یک نگاه جامع به اربعین و پیاده‌روی اربعین داشته باشیم و در این زمینه باید به نقش رسانه‌ها نیز اشاره کنیم.

چاوشیان ابراز داشت: این که بگوییم رسانه‌ها در حوزه اربعین کاری انجام نداده‌اند درست نیست اما آن چیزی که دوستان و اهل رسانه انتظار دارند این است که اربعین آن‌گونه که شاید و باید پرداخته شود نشده است.

وی بیان داشت: اربعین یک فرصت است یک دانشگاه است و یک مکتب جاری است که می‌توان از آن بهترین استفاده‌ها را داشت چرا که یک بافت چندمنظوره است.

استاد دانشگاه و حوزه خاطرنشان کرد: متأسفانه هنوز نتوانسته‌ایم آن بهره‌برداری کافی و مناسب را از حرکت اربعین داشته باشیم که علت آن هم این است که شاید گرفتار یکسری مسائل سطحی و صوری شده‌ایم یعنی حتی بعضاً وقتی در مسیر کارهای فرهنگی هم صورت می‌گیرد کار عمیق نیست.

وی با اشاره به برخی اقدامات مناسب در این مسیر، گفت: می‌توانیم از افرادی که در این مسیر متحول شده‌اند فیلم بگیریم و منتشر کنیم، افرادی که تاکنون یک رکعت نماز هم نخوانده ولی بعد از حضور در این مسیر دیگر نماز خود را ترک نکرده اند . همه این مسائل برای جاذبه امام حسین (ع) و عشق به اربعین است.

چاوشیان خاطرنشان کرد: باید برای شناساندن امام حسین (ع) و اربعین از رسانه‌های مناسب و به‌روز استفاده کنیم که در این مسئله اگر بتوانیم در حوزه رسانه، قوی‌تر عمل کنیم و ابزار رسانه‌ای خودمان را به‌صورت هدفمند تقویت کنیم قطعاً خواهیم توانست فرهنگ شیعه را در سراسر گیتی گسترش دهیم.

وی خاطرنشان کرد: جهان پرتلاطم و پر از مشکل امروز به دنبال فضایی آرامش‌بخش است که این آرامش در مسیر پیاده‌روی اربعین به سمت کربلا وجود دارد که باید آن را به دنیا معرفی کنیم.

خبرنگار: عباسعلی محمدی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha