پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
علامه حسن زاده آملی

حوزه/ حجت‌الاسلام و المسلمین موسوی فرد، در پیامی گفت: علامه حسن زاده آملی، از آخرین میراث علمای ذوالفنون و از برجسته‌گان وادی معرفت و محقق برجسته غوامض فلسفی و عرفانی و تحقیق‌گر متون ارزشمند حکمی بودند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در اهواز، حجت‌الاسلام و المسلمین سید محمدنبی موسوی فرد، نماینده ولی فقیه در خوزستان، در پیامی درگذشت عالم ربانی و سالک توحیدی آیت الله حسن زاده آملی را تسلیت گفت.

متن پیام وی به شرح زیر است؛

بسم الله الرحمن الرحیم 

قال الله تعالی:
یَرْفَعِ اللَّهُ الَّذِینَ آمَنُوا مِنْکُمْ وَالَّذِینَ أُوتُوا الْعِلْمَ دَرَجَاتٍ وَاللَّهُ بِمَا تَعْمَلُونَ خَبِیرٌ. 

با تاسف فراوان خبر دار شدیم عالم ربانی و فیلسوف و عارف صمدانی، بزرگ اهل ولایت و نامدار کوی و برزن سلوک و ریاضت حضرت علامه حسن زاده آملی دار فانی را وداع گفته و به ملکوت اعلا پیوستند. 

ایشان از آخرین میراث علمای ذوالفنون و از برجسته‌گان وادی معرفت و محقق برجسته غوامض فلسفی و عرفانی و تحقیق‌گر متون ارزشمند حکمی بودند.

 قلم و بیان و بنان ایشان مشحون از تلفیق قرآن و برهان و عرفان بود و در سراسر آثار پرمغزشان امواج نور سلسله محمدیین و ولایت الهیه در تلاطم بود.

 تحقیقات عریق آن عالم ربانی در علم النفس فلسفی و نیز در عرفان ابن عربی قدم‌های رو به جلو در این دو علم را رقم زد و شاگردان برجسته‌ای نیز در این علوم تربیت نمود. 

این جانب ضایعه فقدان این حکیم الهی را به حوزه‌های علمیه، شاگردان آن مرحوم و به رهبر عظیم الشأن انقلاب تسلیت عرض نموده و از خدای باری تعالی برای آن مرحوم علو درجات تقاضا دارم. 

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • احمد IR ۱۳:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۵
    32 2
    سلام، مگه مجبورید هر کس هرچی گفت باید تیتر کنید!! »آخرین میراث علمای ذوالفنون» این شد تیتر، من نمی فهم، مگر شما غیب گو هستید. یه کمی بصیرت رسانه ای هم خوبه.