جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام فرحزاد

حوزه/ استاد حوزه علمیه با بیان اینکه در روایات داریم که قطره خون شهید که به زمین می ریزد خداوند تمام گناهان او را می‌بخشد مگر دیونی که بر عهده اوست، گفت: اگر هزار بار هم در لشکر پیامبر(ص) شهید شویم حق الناس از گردن ما رفع نمی‌شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله فرحزاد در سخنرانی شام اربعین حسینی در حرم مطهر بانوی کرامت، اظهار کرد: امام صادق علیه السلام فرمودند، خداوند وقتی بخواهد فردی را هدایت کند در قلبش محبت امام حسین علیه السلام را قرار می‌دهد.

وی با بیان اینکه اربعین مخصوص امام حسین علیه السلام است و برای هیچ امام دیگری اربعین نمی گیریم و زیارت اربعین نداریم، گفت: زیارت اربعین اباعبدالله(ع) از علامات مؤمن است و با توجه به اینکه در روایات داریم، نیت یک کار از عمل به آن بالاتر است کسانی که قصد زیارت اربعین داشتند، ولی نتوانستند به کربلا بروند ثوابش را درک کرده‌اند.

استاد حوزه علمیه گفت: در روایت داریم، هر کار خیری که دوست داریم، انجام دهیم ولی به هر دلیلی نتوانستیم، ثوابش را بیشتر از انجام آن عمل برایش می‌نویسند و همینطور اگر رنج و سختی کسی را دیدیم و نسبت به ظلمی که به دیگران می شود بی تفاوت بودیم و یا احساس شادمانی و رضایت کردیم گناهش را برای ما می‌نویسند.

وی با بیان اینکه علامت مؤمن این است که آتش گناهان و اختلافات را خاموش می‌کند، گفت: خداوند در سوره مریم می‌فرماید، تمام انسان‌ها در روز قیامت باید از پل صراط که روی جهنم کشیده شده است عبور کنند و آن طرف پل صراط بهشت است و در روایت داریم، هر مؤمنی که از روی پل صراط عبور می کند، آتش جهنم خاموش می‌شود و جهنم به فغان می‌آید که ای مؤمن عبور کن زیرا نور تو شعله‌های من را خاموش می‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین فرحزاد با بیان اینکه هر گناه و لقمه حرام در باطن آتشی است که جان انسان را می‌سوزاند، اظهار کرد: امام حسین علیه السلام فرمودند، چون شکم‌های لشکر دشمن از مال حرام پر شده کلام حق در آنها اثر نمی‌کند و در روایت داریم کسی که یک لقمه حرام بخورد تمام فرشته‌های آسمان و زمین او را لعنت می‌کنند و در روایت داریم که اثر لقمه حرام تا ۴۰ روز از بدن انسان خارج می‌شود.

وی گفت: در روایات داریم، قطره خون شهید که به زمین می ریزد خداوند تمام گناهان او را می‌بخشد مگر دیونی که بر عهده او است و در روایت داریم که سعد معاذ که در لشکر پیامبر(ص) به شهادت رسید و توسط خود پیامبر(ص) دفن شد و ۹۰ هزار فرشته در تشییع او شرکت داشتند به خاطر بد اخلاقی در خانه‌ با همسرش دچار عذاب قبر شد، بنابراین اگر هزار بار هم در لشکر پیامبر(ص) شهید شویم حق الناس از گردن ما رفع نمی‌شود.

کارشناس مذهبی حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه ما در حق الناس خیلی بی مبالات هستیم، افزود: فردی که کرونا گرفته و با رفتنش به اداره همه همکاران را کرونایی و مریض می‌کند حق الناس است و باعث آزار و اذیت دیگران می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha