جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
169089753.jpg

حوزه/ تفاهم‌نامه بنیاد شهید و شورای عالی مناطق آزاد کشور، با حضور معاون رئیس‌جمهور برای توسعه طرح‌های اشتغال‌زایی و کارآفرینی جانبازان منعقد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در خوزستان، آیین اجرای تفاهم‌نامه فی‌مابین بنیاد شهید و امور ایثارگران و شورای عالی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی، باهدف ساماندهی و توسعه طرح‌های خوداشتغالی و کارآفرینی در منطقه آزاد اروند، با حضور معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور، دیشب در آبادان برگزار شد.

امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، در این آیین اظهارداشت: این تفاهم‌نامه برای خدمت به جامعه ایثارگری و خانواده شهدا در راستای ساماندهی و توسعه طرح‌های اشتغال‌زایی و کارآفرینی امضا شد.

وی یکی از اهداف این تفاهم‌نامه را واردات پنج هزار خودرو از طریق مناطق آزاد کشور بخصوص منطقه آزاد اروند برای جانبازان در سراسر کشور دانست و بیان کرد: پلاک این خودروها یکی از مشکلاتی است که رفع آن نیاز به تصویب هیات وزیران دارد.

وی افزود: جانبازان خوزستانی برای گرفتن این خودروها با مشکل خاصی مواجه نیستند ولی به دنبال مجوز تردد این خودروها در سراسر کشور هستیم.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور بیان کرد: تفاهم‌نامه نیازمند طرح جامع منطقه به منطقه است و باید جزییات را تعهدآور کنیم تا نتیجه مطلوب حاصل شود.

همچنین حسین گروسی، سرپرست سازمان منطقه آزاد اروند نیز در این آیین گفت: وظیفه داریم برای بهبود معیشت و اشتغال ایثارگران شرایط ویژه را فراهم و مهیا کنیم.

وی افزود: منطقه آزاد اروند ظرفیت بسیار بالایی دارد و می‌تواند بسیاری از مشکلات ایثارگران را برطرف کند البته این موضوع نیازمند پیگیری مسئولان است.

گروسی ادامه داد: واردات خودرو برای ایثارگران ممکن است جهشی را در اقتصاد و اشتغال جانبازان به ارمغان بیاورد.

لازم به ذکر است، در پایان این آیین از خانواده چهار شهید خواهر و برادر سید هادی موسوی، سید مهدی موسوی، سیده مریم موسوی و سیده خدیجه موسوی قدردانی شد.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha