پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
دشتی

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان بوشهر گفت: حرکت امام حسین(ع) یک حرکت همراه با قیام و شهادت بود و رسالت حضرت زینب(س) نیز یک رسالتی تبیینی بوده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام حسین دشتی، صبح امروز در نشست با مدیر و معاونان حوزه علمیه استان بوشهر با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و تسلیت ایام اربعین حسینی اظهار داشت: حرکت امام حسین(ع) یک حرکت همراه با قیام و شهادت بود و رسالت حضرت زینب(س) نیز یک رسالتی تبیینی بوده است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان بوشهر با بیان اینکه بدون کار حضرت زینب(س)  و امام سجاد(ع)، حرکت امام حسین(ع)  کامل نمی شد، افزود: رسالت امروز ما تبیین است؛ گویی که شرایط فعلی همان شرایط دفاع مقدس است.

استاد حوزه علمیه بوشهر با بیان اینکه باب شهادت همچنان مفتوح است، گفت: هشت سال دفاع مقدس با افتخاراتی که آفرید گذشت و وظیفه امروز ما این است که رسالت زینبی(س) را بر عهده بگیریم.

حجت الاسلام دشتی با بیان اینکه در فضای علمی باید روز مساله تبیین کار شود گفت: وظیفه تبیین معارف دین بر عهده روحانیون بوده که مسائل دین را بیان کند همچنان که تا کنون این رسالت و مسئولیت بوده و به خوبی هم عمل شده و نگاهی به کتابخانه های علمی علما گویای این مساله است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان بوشهر گفت: حضرت زینب(س) اهداف حسینی را تبیین و سوء استفاده هایی که ممکن بود از انقلاب حسینی شود را روشنگری کرد چراکه زمینه انحراف در آن زمان فراهم بود اما این حضرت با افشاگری که انجام داد باعث شد تا زمینه تحقق انقلاب های بعدی فراهم شود.

وی با بیان اینکه امروز اهداف و ایدئولوژی متناسب با اهداف و آرمان های انقلاب را می طلبیم گفت: از این رو ضرورت دارد مساله تبیین به صورت جدی به آن پرداخته شود؛ در شرایط کنونی جهاد تبیین را روحانیت به دوش می کشد و علمای زیادی برای این مساله زحمت می کشند که لازم است هم به صورت تئوری و هم به صورت عملی روی آن کار شود.

حجت الاسلام دشتی با بیان اینکه برای تبیین لازم است آسیب ها شناسایی شود گفت: مقام معظم رهبری فرمودند در فضای مجازی باید حضور جدی داشته باشیم و بدانیم گره فکری مردم چیست و این نیاز به فکر دارد.

انتهای پیام/

  

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha