سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
رضا نوری

حوزه/ نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی با بیان اینکه "جهاد تبیین" خنثی‌کننده حرکت تبلیغی دشمن است، گفت: همان‌گونه که رهبر معظم انقلاب تأکید کردند در این زمینه باید به معنای واقعی کلمه جهاد شود؛ زیرا بسیاری از حقایق وجود دارد که باید نیازمند تبیین هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری، امروز در نشست با شماری از مسئولان فرهنگی استان، با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با دانشجویان در روز اربعین امسال، اظهار کرد: جان‌مایه بیانات رهبری حکیم انقلاب در این دیدار تبیین، اهمیت و ضرورت و ریشه تاریخی تبیین حکیمانه و دینی و منطق تبیین و اصول مسلم تبیین بود.

وی با بیان اینکه درواقع تبیین جان‌مایه اربعین حسینی است، افزود: عاشورا اوج فداکاری و اربعین ادامه آن است؛ به این معنا که روز عاشورا در اوج اهمیت است و چهل روزی هم که بین عاشورا و اربعین هست، در تداوم روز عاشورا است.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری با اشاره به اینکه به‌بیان‌دیگر اربعین مکمل عاشورای حسینی است، خاطرنشان کرد: این چهل روز اوج مجاهدت همراه با تبیین و افشاگری است؛ به‌گونه‌ای که اگر این چهل روز و حرکت عظیم زینب کبری (س) و حضرت سجاد (ع) نمی‌بود، شاید آن فقره «لِیستَنقِذَ عِبادَک مِنَ الجَهالَةِ وَ حَیرَةِ الضَّلالَة» اتّفاق می‌افتاد.

رئیس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: این حرکت عظیم و صبر فوق‌العاده خاندان پیغمبر (ص) بود که توانست حادثه کربلا را ماندگار کند؛ بر این اساس این تبیین مکمّل آن فداکاری بود.

وی با بیان اینکه جهاد تبیین خنثی‌کننده حرکت دشمن است، اضافه کرد: همان‌گونه که رهبر معظم انقلاب در این دیدار تأکید کردند در این زمینه باید به معنای واقعی کلمه جهاد شود؛ زیرا بسیاری از حقایق هست که باید تبیین شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری گفت: با توجه به سرازیر بودن حرکت گمراه‌کننده از اطراف به سمت ملت ایران، تلاش برای در ابهام نگه‌داشتن افکار مردم ایران و رها کردن اذهان مردم و به‌خصوص جوانان توجه به تبیین و افشای حقایق بیش از هر زمانی ضرورت دارد.

وی با اشاره به بایدها و نبایدهای تبیین و افشاگری، تصریح کرد: تبیین باید با منطقِ قوی، سخنِ متین، عقلانیت کامل همراه با زینت عاطفه و عواطف انسانی همراه باشد و اصل مسلم و قطعی در تبیین، پیروی از شیوه‌های اخلاقی است.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی گفت: تبیین باید پیراسته از دشنام، تهمت، فریب و دروغ باشد؛ موضوعی که متأسفانه در برخی روزنامه‌ها و فضای مجازی و... انسان با آن مواجه می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha