جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تصاویر / مراسم بزرگداشت هفته دفاع مقدس در مرکز مدیریت حوزه های علمیه سراسر کشور

حوزه/ حجت الاسلام نادم گفت: باید در تمام مراحل زندگی یک رگ عوامانه در وجود طلاب و روحانیون باشد؛ مردمی بودن یکی از شاخص های حوزه انقلابی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، به مناسبت هفته دفاع مقدس مراسم گرامیداشت مقام شهدای والامقام جنگ تحمیلی ظهر امروز در نمازخانه مرکز مدیریت حوزه های علمیه برگزار شد.

حجت الاسلام محمدباقر نادم مدیر مؤسسه فرهنگی هنری تبیان قم در این مراسم به سخنرانی و روایت گری سیره شهدا پرداخت و ضمن تسلیت درگذشت آیت الله حسن زاده آملی گفت: علامه حسن زاده آملی از مصادیق حقیقی «ذوفنون» بود و این لقب به واقع شایسته ایشان است.

وی افزود: شهدا نیز از مصادیق ذوفنون بودند؛ شهدایی همچون شهید ردانی پور در عین اینکه عالم و طلبه درسخوانی بود، روحیه مردمی بودن و مجاهدت داشت و این مثال بارز ذوفنون است.

حجت الاسلام نادم خاطرنشان کرد: باید در تمام مراحل زندگی یک رگ عوامانه در وجود طلاب و روحانیون باشد؛ مردمی بودن یکی از شاخص های حوزه انقلابی است.

وی تصریح کرد: بی جهت نیست انسان کاملی همچون امام خمینی ره می فرمایند آرزو دارم خداوند مرا با شهدای انقلاب محشور کند.

معاون پژوهش مؤسسه روایت سیره شهدا با اشاره به ابعاد تربیتی اردوهای راهیان نور افزود: این اردوها برای بانوان این جامعه زینب پرور هستند و جوانان بسیاری را به سمت سبک زندگی شهدا کشانده اند.

وی ادامه داد: امروز وقتی که ما می خواهیم به شهدا سلام می دهیم به آن ها می گوییم السلام علیکم یا انصار ابی عبدالله؛ شهدا از یاران ابا عبدالله الحسین هستند.

حجت الاسلام نادم گفت: به فرموده امام خمینی ره حوزه انقلابی حوزه شهدایی است؛ یاد شهدا در حوزه های علمیه باید زنده بماند تا طلبه هایی با نگرش حسینی تربیت شود.

ذکر مصائب اهل بیت علیهم السلام و روضه خوانی توسط حجت الاسلام علی کلاته از دیگر برنامه های این مراسم بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha