پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
کد خبر: 980639
۸ مهر ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۵
سینیئر کمانڈر جنرل حسن فیروز آبادی کے انتقال پر تعزیتی پیغام: 

حوزه/ جانشین سازمان پدافند غیر عامل کشور در یادداشتی به مناسبت روز بزرگداشت فرماندهان دفاع مقدس، به بیان ویژگی ها و خصوصیات اخلاقی سردار سید حسن فیروزآبادی، رئیس فقید ستاد کل نیروهای مسلح کشور پرداخته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان،  در هفتم مهر سال ۱۳۶۰ سانحه‌ای برای هواپیمای سی ۱۳۰ نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران رخ داد که منجر به سقوط هواپیما گردید و طی آن سرداران رشید اسلام سرتیپ سیدموسی نامجو وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران، شهید یوسف کلاهدوز قائم مقام فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سرتیپ جواد فکوری مشاور جانشین رئیس ستاد مشترک، سرلشکر ولی‌الله فلاحی جانشین رئیس ستاد مشترک ارتش جمهوری اسلامی و محمدعلی جهان‌آرا فرمانده سپاه خرمشهر به همراه دهها تن از مجروحین جنگ که برای مداوا در حال انتقال به تهران بودند، به شهادت رسیدند. بر این اساس و به مناسبت شهادت جمعی از فرماندهان رشید قوای مسلح نظام اسلامی ایران، در تقویم هفتم مهر روز بزرگداشت فرماندهان دفاع مقدس نامگذاری شده است.

در این راستا سردار مهدی روحانی، جانشین سازمان پدافند غیر عامل کشور، در یادداشتی که در اختیار خبرگزاری حوزه در همدان به مناسبت این روز قرار داده است به بیان ویژگی ها و خصوصیات اخلاقی سردار سید حسن فیروزآبادی، رئیس فقید ستاد کل نیروهای مسلح کشور پرداخته است.

در این یادداشت آمده است:

در نگاهش حجابی نورانی از جنس معرفت و حیا و سلوک رحمانی در وجودش در کنار تبسمی شیوا و ملکوتی با چهره گندمگونش دل‌ها را متوجه خود می‌کرد.

پیشکسوت بسیجی بی ادعا، یار و یاور رهبری، مرحوم سرلشگر سید حسن فیروزآبادی را می‌توان در زمره سربازان با اخلاص سپاه اسلام بدانی با اینکه طبیب حاذق و دارای مطب مجلل و مقام و منصب تخصصی خود به عنوان ریاست سازمان هلال احمر به خدمت  می پرداخت و به لحاظ مالی و دنیایی و جایگاهی عالی در جامعه برخوردار بود، اما بر حسب وظیفه و نیاز زمانی رهبر خویش، دست از همه آمال و آرزوها و مناصب خود برداشت و در التزام ولی امر خود در سال ۱۳۶۸ مسئولیتی خطیر را پذیرا شد و به سمت ریاست ستاد فرماندهی کل قوا با درجه سرلشگری منصوب شد.

نجابت و صفای باطنی و اخلاصش زبانزد تمامی فرماندهان ارتش و سپاه بود، در کلام و بیان بسیار صمیمی و با آغوشی باز پذیرای رزمندگان و جانبازان و افتخار آفرینان حماسه‌های سرخ و جاوید ۸ ساله دفاع مقدس بود و از آنان همیشه بعنوان راهنمایان و چراغ هدایت نیروهای مسلح یاد می‌کرد.

برای اقامه نماز به جماعت جز پیشتازان صف اول بود و هیچ کاری را مقدم بر نماز اول وقت و به جماعت نمی‌دانست.

اخلاق و رفتارش نه نظامی صرف بود و نه پاسداری انقلاب، بلکه یک بسیجی از لشکر خدا و سرباز امام زمان(عج) بود. آنقدر متواضع و بی آلایش و با اخلاق بود که کسی باور نمی‌کرد او مقام اول نظامی کشور است و بخاطر همین خصوصیاتش بود که فرمانده‌اش وی را به مدت طولانی در این سمت گمارده بود.

یادش گرامی و جاویدان

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha