جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
سومین دوره آموزشی مجازی «مهارت‌افزایی سبک زندگی خانوادگی»

حوزه/ مدیر آموزش پژوهشکده زن و خانواده گفت: سومین دوره آموزشی مجازی «مهارت‌افزایی سبک زندگی خانوادگی» از سوی این پژوهشکده در سه ترم آموزشی برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه،   غلامرضا پریمی با اشاره به برگزاری دومین دوره آموزشی مجازی مهارت‌افزایی سبک زندگی خانوادگی در قالب یکصد جلسه آموزشی با مشارکت و همکاری نهادهای مختلف در پاییز ۱۳۹۹، اظهار داشت: نظر به استقبال دانش پژوهان، سومین دوره آموزشی مجازی «مهارت‌افزایی سبک زندگی خانوادگی؛ گام نخست» نیز در همین راستا به همت پژوهشکده زن و خانواده، در سه ترم آموزشی برگزار می‌شود.

وی افزود: دوره آموزشی مهارت‌افزایی سبک زندگی خانوادگی «گام نخست» به صورت مجازی بر اساس سامانه LMS و ارائه مجموعه دروس با کیفیت مطلوب در قالب فیلم، صوت و متن به صورت بسته آموزشی در سه ترم برگزار و نام نویسی داوطلبان از  ۱مهر تا پانزدهم آبان ماه سال ۱۴۰۰ انجام خواهد شد.

مدیر آموزش پژوهشکده زن و خانواده با اشاره به اینکه، تحول به سمت جامعه مطلوب نیازمند تحول مثبت در سبک زندگی و خانواده پایدار می‌باشد، ادامه داد: این دوره کوشیده است با ارائه مهارت‌های لازم و مؤثر برای داشتن یک زندگی سالم و توانمندسازی مشاوران و کنشگران خانواده، فعالان فرهنگی و علاقه‌مندان به مباحث سبک زندگی قدمی مؤثر در استحکام خانواده و جلوگیری از تلاشی آن بردارد.

وی خاطرنشان کرد: از مزایای این دوره می‌توان به بهره‌گیری از اساتید مطرح و صاحب نظر در حوزه مشاوره و داشتن محتوای عمیق و کاربردی در زندگی روز مره اشاره کرد که ارتقاء علمی، تخصصی و مهارتی مخاطبان را به دنبال خواهد داشت و امید است به بالا بردن کیفیت زندگی آحاد جامعه بینجامد.

آقای پریمی گفت: مخاطبان این دوره طلاب سطح ۲ و بالاتر حوزه‌های علمیه، دانشجویان مقطع کارشناسی و بالاتر، کارشناسان و علاقه‌مندان به مباحث سبک زندگی خانوادگی، مدیران فرهنگی، کارشناسان، مشاوران، پژوهشگران، مبلغان و اساتید حوزه و دانشگاه، مددکاران و مشاوران خانواده و دانشجویان فعال در عرصه زن و خانواده، معلمان و مشاوران نخبه آموزش و پرورش، معاونان و کارشناسان امور خانواده در نهادهای دولتی و غیردولتی، سرگروه‌ها و مربیان طرح شجره طیبه صالحین، دانش‌پژوهان دوره‌های درس‌گفتار برگزار شده از سوی پژوهشکده زن و خانواده هستند.

وی در ادامه یادآور شد: از عناوین دوره می توان به «سبک زندگی»، «باورهای اشتباه در زندگی»، «روان شناسی اختلافی زن و مرد»، «نقش سلامت عاطفی و جنسی در استحکام خانواده»، «مشاوره پیش از ازدواج»، «روابط دختر و پسر پیش از ازدواج»، «مهارت‌های زندگی زناشویی»، «بایسته‌های فرزندپروری»، «روان‌شناسی نوجوان» و …اشاره کرد.

مدیر آموزش پژوهشکده زن و خانواده با اشاره به استقبال گسترده از دوره های آموزشی قبلی، بیان داشت: پژوهشکده زن و خانواده آمادگی لازم را برای برگزاری این دوره با مشارکت نهادهای مختلف به ویژه مدیریت‌های استانی حوزه‌های علمیه خواهران و برادران و دانشگاه‌های سراسر کشور با حضور طلاب و دانشجویان دارد؛ این مراکز و مؤسسات در صورت مشارکت برای اجرای دوره، طبق تفاهم‌نامه‌ای توافقی از تخفیفات ویژه برخوردار خواهند شد.

وی عناوین موضوعی دوره در ترم اول را شامل «سبک زندگی»، «تحولات فرهنگی»، «روابط پیش از ازدواج (روابط دختر و پسر)»، «روانشناسی اختلافی زن و مرد (بخش اول)»، «رویکرد دین به جنسیت و خانواده»، «نقش سلامت عاطفی و جنسی در استحکام خانواده» و «باورهای اشتباه در زندگی» عنوان کرد.

آقای پریمی افزود: دانش پژوهان در ترم دوم نیز با عناوینی همچون «خانواده و رسانه»، «مدیریت فرهنگ در خانواده»، «مشاوره پیش از ازدواج»، «مهارتهای زندگی زناشویی»، «مهارتهای زندگی برای همسران» و «بایسته های فرزندپروری» آشنا می شوند.

وی، کودک و معنویت، روانشناسی نوجوان، مهارتهای مشاوره و راهنمایی، اصول و فنون مشاوره، روانشناسی اختلافی زن و مرد (بخش دوم) و نقش باور در سلامت را نیز از عناوین ترم سوم، سومین دوره آموزشی مجازی «مهارت‌افزایی سبک زندگی خانوادگی» برشمرد.

مدیر آموزش پژوهشکده زن و خانواده ادامه داد: حجج اسلام والمسلمین و آقایان:  مسعود آذربایجانی، محمود گلزاری، منصوره سادات صادقی، فریبا علاسوند، سیدکاظم فروتن، سید محسن بنی هاشمی، حسن بنیانیان،  مهدی عباسی، فرشته موتابی، ابراهیم اخوی، حسن انصاری، مسعود جان بزرگی و محمدتقی سبحانی از اساتید این دوره هستند.

 وی در پایان با بیان این که به شرکت کنندگان در این دوره آموزشی گواهی رسمی از سوی پژوهشکده زن و خانواده اعطا خواهد شد، گفت: زمان ثبت نام در سومین دوره آموزشی مجازی «مهارت‌افزایی سبک زندگی خانوادگی» از ۱ مهر تا ۱۵ آبان ماه۱۴۰۰ است و دوره از ۲۰ آبان ماه ۱۴۰۰ آغاز خواهد شد.

علاقه مندان جهت ثبت نام می توانند اینجا را کلیک کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha