چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
تصاویر/ بازدید فرمانده نیروی انتظامی کشور از پایانه مرزی چذابه

حوزه/ سردار اشتری، بابیان اینکه مرزهای زمینی عراق، به‌صورت یک‌طرفه باز هستند، گفت: تاکنون ۲۰ هزار زائر اربعین حسینی از مرزهای زمینی شلمچه و مهران به کشور بازگشتند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در خوزستان، سردار حسین اشتری، فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی، امروز در جریان سفر به خوزستان و بازدید از پایانه مرزی شلمچه، در جمع خبرنگاران، اظهارداشت: موج بازگشت زائران اربعین حسینی از عتبات عالیات عراق به سمت میهن اسلامی ایران از ۲ روز گذشته شروع شده و امروز جمعیت قابل ملاحظه‌ای از مرز زمینی شلمچه در حال بازگشت هستند.

وی بابیان اینکه پیش‌بینی می‌شود تا یکی ۲ روز آینده این موج بازگشت ادامه داشته باشد، افزود: نیروی انتظامی تا زمانی که زائران به مرزها مراجعه کنند، در مرز حضور دارند البته در چند روز اول مأموران گذرنامه و انتظامی نیز در ۲ شلمچه و مهران تقویت شده و تعداد بیشتری نیرو در این مناطق حضور دارند.

فرمانده نیروی انتظامی کشور، بابیان اینکه ۲۰ هزار زائر اربعین حسینی از مرزهای زمینی شلمچه و مهران به کشور بازگشتند، گفت: پس از کاهش ورود زائران از مرزهای زمینی تعداد مأموران انتظامی تا حدودی کاهش پیدا خواهند کرد ولی مرز به‌صورت شبانه روز برای بازگشت زائران آماده است.

وی بابیان اینکه محدودیتی برای بازگشت زائران از مرزهای زمینی اعلام نشده، گفت: زائرانی که از مرز مهران و یا هوایی به عراق عزیمت کردند از مرز شلمچه هم می‌توانند وارد کشور شوند.

فرمانده ناجا افزود: مرزهای شلمچه و مهران آماده برگشت زائران اربعین به وطن هستند و توصیه می‌شود برای بازگشت تعجیل نکنند.

وی گفت: وسایل نقلیه برای انتقال زائران از مرز تدارک دیده شده و آن‌ها که با ماشین شخصی و از راه دور آمده‌اند هنگام برگشت استراحت کرده باشند و با خواب‌آلودگی رانندگی نکنند.

سردار اشتری بیان کرد: جا دارد از همه کسانی که برای آسایش زائران زحمت کشیدند به‌ویژه مرزبانان، یگان‌های ویژه، راهور و دیگر نیروهای نظامی و انتظامی تشکر کنم.

فرمانده نیروی انتظامی، در پایان بابیان اینکه عراق هم‌اکنون مرزهای زمینی خود را بسته و امکان عبور زائران ایرانی به کشور عراق مهیا نیست، گفت: با پایان یافتن اربعین حسینی در عراق روند بازگشت زائران به کشور از مرزهای زمینی از جمله مرز شلمچه در خوزستان شتاب گرفته است.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha