جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
امام جمعه قزوین

حوزه / رئیس شورای حوزه علمیه استان قزوین گفت: آژانس انرژی اتمی با نصب دوربین در مراکز هسته ای به دنبال خرابکاری است.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی، در خطبه‌های نماز جمعه قزوین اظهار کرد: خدای متعال فرموده ای کسانی که ایمان آورده‌اید، تقوای الهی پیشه کنید و برای آنکه  راهتان را گم نکنید، با صادقان همراه شوید.

 وی با اشاره به پیاده‌روی اربعین در عراق و ایران تصریح کرد: در عراق جمعیتی از کشورهای مختلف حضور یافتند و در کشور خودمان نیز با توجه به شرایط و رعایت پروتکل‌ها جمعیتی در پیاده‌روی‌های نمادین اربعین حاضر شدند و امسال نیز این برنامه با انبوهی از عاشقان اباعبدالله الحسین(ع) برگزار شد.

 نماینده ولی فقیه در استان قزوین بیان کرد: یکی از مهمترین مسائلی که رهبر فرزانه انقلاب برای اربعین تاکید کردند "تبیین" است و اربعین نشان داد که قیام امام حسین(ع) برای چه هدفی صورت گرفت و ماهیت پلید یزید و یزیدیان چه ماهیتی است و امام سجاد(ع) و حضرت زینب(س) و اصحاب حضرت این معنا را تبیین کردند و رهبری انتظار دارند ما نیز در این مسیر تبیین داشته باشیم.

 امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: برخی رسانه‌ها و اجانب تلاش می‌کنند با استفاده از ابزارهای خود، ماهیت پلید رژیم پهلوی و صدام بعثی و صهیونیست‌های خون‌خوار را جور دیگری به نسل جدید ما نشان دهند و امروز نیز ما باید در این مسیر تبیین و روشن گری داشته باشیم و اجازه ندهیم جای جلاد و شهید تغییر کند.

 وی افزود: پدران و مادران، اساتید دانشگاه، حوزه های علمیه و طلبه ها، هنرمندان، شعرا و همه اقشار باید بسیج شویم تا حقایق انقلاب، جنگ تحمیلی و حقیقت دفاع از حرم را شبهه زدایی کنیم و اتهامات و دروغ هایی که دشمنان روا می دارند را مانع شویم.

امام جمعه قزوین با اشاره به ارتحال علامه عارف آیت الله حسن‌زاده آملی، اظهار کرد: ایشان یک بار سفری به قزوین داشتند برای سخنرانی در هفته معلم که با حضور گسترده مردم برگزار شد و ایشان در سخنرانی خود آیات قرآن و احادیث را "حکمت" معرفی کردند و سپس فرمودند احکام الهی مانند زنبور عسل هستند که روی هر گلی نمی نشیند بلکه روی گلی می‌نشیند که پاک، معطر و مطهر باشد و این تفسیر ایشان بسیار اثرگذار و قابل تامل بود و ان‌شاءالله با انبیاء و اولیاء محشور باشند.

 خطیب جمعه قزوین با اشاره به سوخت‌رسانی به مردم لبنان بیان کرد: امروز در انگلستان موضوع سوخت‌رسانی به یک مساله تبدیل شده است، اما سوخت‌رسانی جمهوری اسلامی به لبنان، دل مردم این کشور را خوشحال کرد و ضمن این که میزان فروش مواد سوختی ایران نیز افزایش یافت در حالی که صهیونیست‌ها و بسیاری از کشورها با این مساله مخالفت داشتند و خودشان اعتراف کردند ایران با این کار ما را تحقیر کرد

وی با بیان اینکه آژانس اتمی اصرار دارد که باید دوربین‌های خود را مراکز فعالیت هسته‌ای نصب کند، افزود: آنها در کرج اصرار دارند که باید دوربین نصب کنند، چرا که چندی پیش یک عملیات تروریستی آنها در این منطقه شکست خورد و در عین حال برای اهداف خرابکاری خود نیازمند نصب دوربین در مراکز هسته‌ای ما هستند.

 نماینده ولی فقیه در استان قزوین اظهار کرد: هر کجا در مقابل مستکبران محکم ایستادیم، ذلت آنها را دیدیم و هر کجا سازش کردیم، تلاش آنها برای تسلط را دیدیم و الحمدلله خدا را شاکریم دولت، مجلس و قوه قضائیه‌ای داریم که تلاش می کنند مسکتبران را سر جای خود بنشانند و بر عزت و شوکت ایران اسلامی بیفزایند.

 امام جمعه قزوین تصریح کرد: روز جهانی سالمندان را داریم و چقدر درباره سالمندان در قرآن و دین سفارش داریم و در احادیث داریم که باید به کوچکان رحم کنیم و وقار و شوکت بزرگان را حفظ کنیم و باید دست بزرگان خود را ببوسیم و خدا لیاقت خدمت‌گذاری به آنها را به ما عنایت کند.

 رئیس شورای حوزه علمیه استان قزوین تصریح کرد: انتقال حضرت امام خمینی(ره) از ترکیه به عراق در این ایام صورت گرفت و خدای متعال در این هجرت، برکات بسیاری قرار داد و  آن زمانی که وارد خانه امام راحل در قم شدند و تا زمانی که امام خمینی(ره) بساط کفر را برچید و پیروزی حق بر باطل را رقم زد.

 وی عنوان کرد: در این ایام روز وقف را در پیش داریم که در استان قزوین ویژگی های بسیار خاصی دارد. مردم ما در شهرهای قزوین، الوند و زیاران با مشکلات موقوفه بودن زمین مواجه هستند و همان طور که اگر وقفی کاملاْ‌ مشخص و مستند است باید پذیرفته شود، از آن طرف هم مسئولان و مدیران وقف توجه داشته باشند که وقف بستری برای مشکل گشایی از اقتصاد جامعه و زندگی مردم است و نباید عرصه های وقفی برای مردم ایجاد مشکل و دردسر کند و از مسئولان تقاضا داریم تا این موضوع را مدیریت کنند.

امام جمعه قزوین عنوان کرد: رحلت رسول گرامی اسلام(ص)، شهادت امام حسن(ع) و امام رضا(ع) را در پیش داریم. امام صادق(ع) در سفر حج در منا به حاجیان فرمودند بعد از رسول الله(ص)، امیرالمومنین(ع) امام و ولی بودند و امامت و ولایت بعد از رسول خدا به حضرت رسید و سپس ائمه اطهار(ع) را تا امام زمان(عج) نام بردند و نشان دادند راه رسول خدا(ص) راه آینده بشریت است چرا که حضرت برای هدایت همه اهل عالم هستی رسالت داشتند

استاد حوزه علمیه قزوین روز نیروی انتظامی را گرامی داشت و عنوان کرد: ما هر روز عزیزان نیروی انتظامی را با جدیت و اخلاق بیشتر در خدمت جامعه و مردم می‌بینیم و رهبر فرزانه انقلاب به نیروی انتظامی سفارش کردند تا می‌توانید با مردم مهربان برخورد کنید تا مردم زیبایی و کرامت را بیشتر مشاهده کنند، ولو کسی که مجرم است اگرچه آنهایی که گردن کلفتی و زورگویی می‌کنند باید در مقابلشان جدی باشید.

وی خاطرنشان کرد: روز روستا و عشایر را در پیش داریم که اهمیت بسیار بالایی دارد و تسهیلات نوسازی روستاییان بسیار راهگشاست تا بتوانیم این فضاهای روستایی را نوسازی کرده و مشکلات آنها را برطرف کنیم و ان شاءالله هر روز شاهد رونق بیشتر و خدمات رسانی بیشتر به روستایی ها باشیم.

 خطیب نماز جمعه قزوین یاد و خاطر مرحوم شهید علی لندی را گرامیداشت و گفت: این جوان دو زن مسن را از آتش نجات داد و جانش را در راه خدا تقدیم کرد و برای ایشان علو درجات را خواهانیم

رئیس شورای حوزه علمیه استان قزوین تصریح کرد: انتصاب مجاهد جبهه های جنگ، ‌ مجاهد عرصه های فرهنگی و سفیر معنوی و رسانه ای نظام جمهوری اسلامی در کشورهای مختلف، آقای دکتر جبلی را برای ریاست صدا و سیما توسط رهبر فرزانه انقلاب تبریک می گویم و اطمینان داریم با حضور این چهره که می گوید می خواهم صدای مردمی باشم که صدایشان به جایی نمی رسد، دل مومنان را گرم می‌کند و بسیار خوشحال هستیم و امیدواریم شاهد تحولات جدی در صدا و سیما باشیم

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با اشاره به سفر رئیس قوه قضائیه به قزوین، یادآور شد: روز بسیار پرکاری داشتند و الحمدلله راه تحول آفرین آیت الله رئیسی در قوه قضائیه توسط ایشان با سرعت در حال پیگیری است و امیدواریم بیانات و وعده هایی که دادند و تحولاتی که نشان دادند در دستگاه قضایی ایجاد کرده و در استان قزوین دنبال می کنند و مقابله با سرچشمه های فساد را به صورت کامل تر شاهد باشیم و الحمدلله خودشان و معاونانشان هر کدام جداگانه با اقشار مردم دیدار کردند و تلاش شد تا مشکلات مردم را برطرف کنند.

 وی اظهار کرد: در مرزهای شمال غربی کشور از سوی برخی از همسایگان با مدیریت استکبار جهانی و دخالت رژیم منحوس صهیونیستی و ترکیبی از کشورهایی که وام دار آن کشورها هستند و عزت و اقتدار در مقابل استکبار جهانی ندارند، ‌ اتفاقاتی را رقم می زنند و مانور نظامی ایران اسلامی نشان دهنده اقتدار کشورمان است. ما به همسایگانی که قدر همسایه قدرتمندی چون ایران را نمی دانند پیام می دهیم به ظالمان تکیه نکنید چرا که طبق فرمایش قرآن از میان خواهید رفت.

 امام جمعه قزوین گفت: به صرف شما نیست که چنین رفتاری را با ایران داشته باشید و به آمریکا که مرکز این شیطنتت هاست پیام می دهیم که اگر در خلیج فارس خطایی کنید، ‌ با قدرت در مقابل شما می ایستیم و اگر در شمال غرب نیز شیطنتی بکنید، سرتان به سنگ می خورد.

 نماینده ولی فقیه در استان قزوین روز آتش نشانی را نیز گرامی داشت و برای عزیزان این عرصه که در خطرات همواره حامی مردم هستند، آرزوی سلامتی و موفقیت کرد

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha