شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
اولویت های پژوهشی سال جدید مدارس علمیه خواهران هرمزگان بیان شد

حوزه/ معاون پژوهش حوزه علمیه خواهران هرمزگان، اولویت های پژوهشی سال تحصیلی جدید بانوان طلبه هرمزگانی را اعلام کرد.

خانم سمیه احمدی طیفکانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه از هرمزگان با تقدیر و تشکر از طلاب و اساتید در ارائه آثار به کنگره بین المللی گام دوم انقلاب از منظر قرآن و حدیث، گفت: تلاش برای بالا بردن سطح علمی طلاب  و افزایش طلاب نخبه و برتر باید در راس  فعالیت های مدارس باشد.

معاون پژوهش حوزه علمیه خواهران هرمزگان با اشاره به حضور طلاب و اساتید در نشست ها و کرسی های مرتبط با کنگره گام دوم انقلاب اسلامی، اظهار کرد: برگزاری و  کرسی ها و نشست های علمی مفید، کاربردی درباره مسائل و مشکلات روز جامعه، یکی از ضرورت های پژوهشی مدارس است.

 احمدی  مشارکت مدارس  در "همایش نهج البلاغه و خانواده" و جشنواره های پژوهشی در سطح ملی را یکی از اولویت ها اعلام کرد و گفت: مدارس برای حضور موثر طلاب جوان در جشنواره آتی علامه حلی از هم اکنون  برنامه ریزی کنند تا استان در این زمینه به نتیجه مطلوب برسد. طلاب و اساتید نیز در همایش نهج البلاغه به موضوعات و تحقیقات خود جهت دهند تا بتوانند حضور موثری در همایش داشته باشند. 

وی، توانمندی طلاب خواهر در برنامه های کلان و موفقیت حوزه علمیه خواهران هرمزگان در کسب رتبه دوم دبیرخانه های دوازدهمین جشنواره علامه حلی را از افتخارات دانست و افزود:  تلاش شود استفاده از ظرفیت فضای مجازی برای برگزاری برنامه های کلان، همچنان ادامه داشته باشد. 

معاون پژوهش حوزه علمیه خواهران هرمزگان با اشاره به اولویت فعالیت پژوهشی طلاب مقطع سطح سه، یادآور شد:  نشریات مدارس یکی از امور جدی استان است که با همکاری طلاب، کادر و مسئولان امید است نشریات  علمی پژوهشی حداقل پنج مدرسه فعالیت خود را آغاز کنند، البته انتظار می رود  موسسه آموزش عالی فاطمه معصومه (سلام الله علیها) در صدر باشد ان شاء الله. 

احمدی در پایان ضمن اشاره به پایین بودن آمار فعالیت پژوهشی دانش آموختگان مدارس، تلاش جدی معاونان پژوهش و مسئولان مدارس برای برطرف ساختن این مشکل را  مهم دانست و  در زمینه حضور طلاب و اساتید در نشست های علمی، افزود: طلاب، اساتید، کادر، دانش آموختگان تلاش کنند در نشست های علمی استانی و کشوری حضور داشته باشند. مسئولان مدارس نیز زمینه های این حضور عفیفانه را از اطلاع رسانی گرفته تا رفع مشکلات طلاب در این زمینه فراهم کنند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha