پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
امام رضا

حوزه/ استاد جامعة الزهرا(س) گفت: در طول تاریخ اسلام و در جریان تداوم امامت که ادامه رسالت پیامبر خاتم است انحراف هایی در خصوص تعداد ائمه بوجود آمده، اما وقتی به دوران امام رضا(ع) می رسیم این انحراف ها به پایان می رسد و هر کسی که معتقد به این امام باشد به وجود امام دوازدهم، یقین داشته و معتقد به ظهور و تشکیل حکومت مهدوی است.

معصومه بهرامی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در شهادت جانسوز ثامن الحجج(ع) اظهار داشت: همه ائمه نور واحد هستند اما کسانی که معتقد به امام رضا(ع) شدند امام زمان(عج) و سلسله امامت را قبول دارند. روایات بسیاری که در خصوص فضیلت زیارت امام رضا(ع) بیان شده، موید همین مطلب است.

وی افزود: امروز نیز دشمنان اسلام با ایجاد فرقه های انحرافی نوظهور در جامعه بخصوص در بین جوانان مومن سعی دارند، اعتقاد صحیح مهدویت را مخدوش کنند.  منتظران واقعی باید از این فرقه ها و تفکرات انحرافی آنها اعلام برائت  نموده و برای تحقق تمدن بزرگ اسلامی که خاتم پیامبران ص برای کل جهان و بشریت به ارمغان آورده اند، در لشکر رضوی قرار گیرند.


استاد حوزه، ادامه داد: روز آخر ماه صفر اوج عهد با سلسله امامت و ولایت است تا با تاسی به سیره امامان معصوم به ویژه امام رضا(ع) در مسیر سعادت دنیوی و اخروی قرار گیریم.


وی به کرامت امام رضا(ع) اشاره کرد و گفت: خاندان اهل بیت(ع) کریمی دارد که اسوه صبر، حلم و بردباری، تدبیر و سیاست و مهربانی است.


استاد جامعة الزهرا(س) تاکید کرد: بر اساس تاریخ و  از نگاه بزرگان شیعه، امام رضا(ع) همانند دیگر امامان معصوم(ع)، دارنده تمام کمالات و فضایل اخلاق انسانی در مرتبه اعلی است. این امام همان آن چنان در اوج کمال و فضیلت قرار دارد که نه تنها دوستان و پیروانش او را ستوده اند، بلکه دشمنان سرسخت هم به مدح و ستایش او پرداخته‌اند.


وی با اشاره به اینکه باید نگاه مهدوی به ایام شهادت معصومان داشته  باشیم گفت: هر سال محرم و صفرها تکرار می شود و بیش از ۱۴۰۰ سال است که شاهد آمدن ایام شهادت  بوده ایم از این رو باید نگاه ویژه ای به این ایام داشته باشیم تا مشکلات جهان مرتفع شود.


استاد جامعة الزهرا(س) گفت: باید نگاه مهدوی به محرم وصفر باشد قطعا در دوران نزدیک به ظهور قرار داریم باید این آمادگی را کسب کنیم و خودمان را آماده ظهور و حضور در عرصه جهاد برای تحقق حکومت جهانی اسلام کنیم.


وی با اشاره به اینکه گویا هر سال اول محرم یک اعلام سراسری مجدد برای سربازگیری و تشکیل لشکر صاحب الزمان(عج) میشود، گفت: عزاداران و محبان با شور و عشق حسینی، با لباس و پرچم های سیاه شروع به ثبت نام در لشکر مهدوی می کنند.


بهرامی اضافه کرد: امسال نیز این اعلام و فراخوان سربازی، از اول محرم شروع شده است،  در شب و روز عاشورا، سربازان متعهد و مومنان حقیقی، همانند یاران سید الشهدا، وفاداری خود به اسلام و امامشان را تثبیت  نموده و با شرکت در همایش اربعین، عهد با امامت را جهانی کردند.

وی ادامه داد: در آخر ماه صفر هم با عهد رضوی خود در مقابل همه انحرافات و فرقه های منحرف ایستاده و در مسیر زمینه سازی ظهور قدم برمی‌دارند.   مومنان حقیقی و عاشقان واقعی اهل بیت ع همواره در طول سالهای عمر خود به کسب فیض و معرفت نسبت به خاندان اهل بیت(ع) می پردازند. چنین معرفت و شناختی به محبت و عشق واقعی تبدیل شده و انسان را مهدوی میکند.

استاد جامعة الزهرا(س) افزود:درباره این حب به اهل بیت امام حسین (ع) فرمود: «مَنْ اَحَبّنَا کَانَ مِنّا اَهْلَ الْبَیتِ: کسی که ما را دوست بدارد، از ما اهل بیت است» و در محرم و صفر هر سال، این معرفت با شور و عشق به اهل بیت، تقویت و زمینه ظهور بیشتر فراهم می شود.

313/61

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha