شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
افغانستان، قندوز کی شیعہ مسجد میں دھماکہ 50 نمازی شہید

حوزه/ مدیر حوزه های علمیه گفت: فاجعه غمبار و جانسوز شهادت و جراحت جمع کثیری از مردم شریف افغانستان در مسجد جامع شیعیان در ولایت قندوز مایه خشم حوزه‌های علمیه و مسلمانان و آزادگان ایران و جهان شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه،آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه با صدور پیام تسلیتی به مردم افغانستان، علما و حوزه های علمیه آن، به مناسبت شهادت و جراحت جمع کثیری از مردم شریف افغانستان در مسجد جامع شیعیان در ولایت قندوز ضمن محکوم نمودن این جنایت از مسئولان آن کشور و مجامع بین المللی خواست عاملان و مسببان این جنایت را شناسایی و مجازات کنند.

متن پیام به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم
انا لله و انا الیه راجعون
فاجعه غمبار و جانسوز شهادت و جراحت جمع کثیری از مردم شریف افغانستان در مسجد جامع شیعیان در ولایت قندوز مایه خشم حوزه‌های علمیه و مسلمانان و آزادگان ایران و جهان شد، این مصیبت جانکاه را به مردم شریف و نجیب و شجاع و مظلوم افغانستان و علما و بزرگان و حوزه های علمیه آن کشور سرافراز و مقاوم و بازماندگان محترم شهدای حادثه تسلیت گفته، مصرانه از مسؤولان آن کشور و مجامع بین المللی خواهان تحقیق پیرامون آن و شناسایی و مجازات عاملان و مسببان آن هستیم.

بی تردید در همه ویرانی های این کشور و دیگر کشورهای اسلامی مستکبران عالم  و گروه های افراطی سهیم اند و حاکمان افغانستان باید پاسخگو و پیگیر باشند.
همه این مصائب و چالش های این کشور نشان دهنده ضرورت شکل گیری دولت فراگیر و با مشارکت همه مردم و اقوام و مذاهب و جریان های اصیل سیاسی و مبتنی بر آراء مردم و بازسازی جامع افغانستان براساس اسلام و عدالت و آزادی و پیشرفت است.
به روان پاک همه شهدای امت اسلام و محور مقاومت و شهدای این حادثه و رویدادهای تروریستی درود می فرستیم و سلامت آسیب دیدگان و عزت و سربلندی امت اسلامی و کشور افغانستان را از خداوند متعال خواستارم.
علی رضا اعرافی
مدیر حوزه‌های علمیه
۱۶ مهر ماه ۱۴۰۰

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha