پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
بهجت پور

حوزه/ مدیر حوزه‌های علمیه خواهران در پیامی شهادت شیعیان در فاجعه جانسوز مسجد قندوز افغانستان را تسلیت گفت.

به گزارش خبرگزاری حوزه، متن پیام حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم بهجت پور مدیر حوزه های علمیه خواهران در پی شهادت شیعیان نمازگزار در مسجد جامع ولایت قندوز افغانستان به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

خبر شهادت جمع زیادی از شیعیان نمازگزار در مسجد جامع ولایت قندوز افغانستان موجب تالم شدید و خشم آزادگان در سرتاسر جهان گردید. مردم افغانستان که سال‌هاست از ناامنی و دخالت بیگانگان رنج می‌برند، قربانی مطامع سران مستکبر غربی و دول مرتجع عربی بوده‌اند، این بار نیز ایادی نیابتی کوردل آنها مردم بی‌گناه را به خاک و خون کشیده‌اند تا سهم خود را در هرج و مرج و ویرانی این کشور بیشتر به نمایش گذارند.

اکنون این حادثه دردناک در کنار سایر تحولات آن کشور، ضرورت تشکیل دولتی فراگیر را در سراسر افغانستان به نمایش می‌گذارد تا با پشتوانه مردمی بتواند ظرفیت‌های درونی آن مرز و بوم را شکوفا سازد و امنیت و آزادی از یوغ زورمداران کینه‌توز را برای مردم رنج‌کشیده افغان به ارمغان آورد.

مقصر اصلی چنین حوادثی صرف نظر از گروه‌های افراطی، کسی نیست جز تجاوزگران جهانی که ۲۰ سال افغانستان را به اشغال درآوردند و در نهایت مفتضحانه آن را ترک کردند و سران سازشکار کشورهای عربی که به مسلمانان کشورهای مختلف پشت کرده‌اند و با دلارهای نفتی زمینه شعله‌ور شدن آتش ناامنی در امت اسلامی را فراهم می‌کنند.

مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران ضمن عرض تسلیت شهادت این فاجعه جانسوز به مردم شریف و نجیب افغانستان به ویژه بازماندگان این حادثه، بهبودی و سلامت مجروحان آن را از خداوند منان مسئلت می‌نماید و امید دارد با بازگشت امنیت و عزت به سرزمین افغانستان، روزگار مصیبت و رنج آن به پایان برسد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha