پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
علامہ ناصر عباس جعفری

حوزه/ حجت‌الاسلام والمسلمین ناصر عباس جعفری گفت: هزاره های شیعه در افغانستان از ناامنی رنج می برند. افغانستان به پناهگاهی امن برای داعش و دیگر سازمان های تروریستی بین المللی تبدیل شده است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام والمسلمین راجا ناصر عباس جعفری دبیر کل مجلس وحدت مسلمین پاکستان ضمن محکومیت انفجار انتحاری مسجد شیعیان هزاره در استان قندوز افغانستان گفت: پیش از این فاجعه غمبار، مسجدی در کابل نیز هدف قرار گرفته بود که در آن اکثر نمازگزاران شهید شده بودند. هزاره های شیعه در افغانستان از ناامنی رنج می برند. به نظر می رسد که افغانستان به پناهگاهی امن برای داعش و دیگر سازمان های تروریستی بین المللی تبدیل شده است. ادعاهای طالبان برای محافظت از طبقات مختلف بی اساس بود.

وی حفاظت از مردم را وظیفه دولت دانست و افزود: حفاظت از جان و مال مردم حق اساسی هر فردی است. این اولین مسئولیت هر دولتی است که امنیت مردم را تأمین کند. انفجار در مسجد شیعه هزاره نشان دهنده ضعف دولت در مسائل امنیتی است و همچنین بیانگر این واقعیت است که عناصر ضد شیعه در داخل افغانستان فعال هستند و مشغول انجام کارهای شیطانی خود هستند.

دبیر کل مجلس وحدت مسلمین پاکستان خواستار افزایش امنیت مساجد شیعه، مدارس و سایر مؤسسات در افغانستان شد و تاکید کرد: اگر دولت افغانستان در زمینه مهار تروریسم جدی است، باید فوراً علیه تروریست ها اقدام کند و مسئولان این حادثه را علنی مجازات کند.

وی همچنین قتل هدفمند سید شاهزیب نقوی، جوان شیعه اهل دیره اسماعیل خان در وزیرستان جنوبی پاکستان را به شدت محکوم کرد و گفت: دولت و سازمان های اجرای قانون، قاتلان شهید شاهزیب نقوی را فوری دستگیر و مجازات کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha