یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
رئیس دارالعلوم جامعه نعیمیه پاکستان

حوزه/ مفتی راغب نعیمی گفت: آسیب رساندن به اموال دولتی و حمله به منازل و عبادتگاه‌های اقلیت‌ها تحت عنوان اعتراض اقدامی ناشایست است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» مفتی محمد راغب حسین نعیمی رئیس دارالعلوم جامعه نعیمیه پاکستان واقعه جرانواله را که در آن به برخی کلیساها در این کشور حمله شد را محکوم کرد و اظهار داشت: نهادهای مجری قانون و ادارات، حادثه جرنواله را به صورت عادلانه بررسی کنند و حقایق را در معرض دید مردم قرار دهند. حفظ حرمت قرآن و پیامبر اکرم جزء ایمان ماست و حمایت از اقلیت ها نیز در آموزه های ما گنجانده شده است. هتاکان و تحریک کنندگان باید محاکمه شوند. اغتشاشات مذهبی و توهین به مقدسات مسیحیان به خاطر عدم اقدام به موقع در مورد ادعای توهین به قرآن رخ داده است، لذا باید از مأمورانی که وظایف خودشان را انجام نداده اند نیز پرس و جو شود.

وی بیان داشت: حادثه جرنواله مایه نگرانی همه مردم شده است، باید برای جلوگیری از وقوع چنین حوادثی در آینده به موقع اقدام شود.

وی در ادامه گفت: این وظیفه دولت است که از جان و مال هر یک از شهروندان کشور محافظت کند، آسیب رساندن به اموال دولتی و حمله به منازل و عبادتگاه‌های اقلیت‌ها تحت عنوان اعتراض اقدامی بسیار ناشایست و غم انگیز است. اسلام و قانون اساسی پاکستان احترام و حفاظت از جان و مال همه اقلیت ها و عبادتگاه های آنها را تضمین می کند.

وی تأکید کرد: دست اندرکاران توهین به قرآن و آتش زدن کلیساها و املاک مسیحیان باید دستگیر و محاکمه شوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha