جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
محمدحسن زمانی

حوزه/ مسئول دفتر اجتماعی سیاسی حوزه های علمیه گفت: ما در این ایام سه عرصه را پشت سر گذاشتیم؛ نخست زلزله کرمانشاه بود، اتفاق بعدی سیل بود و در اتفاق بعد درگیر کرونا شدیم و بیش از ۲۰ هزار طلبه در این عرصه ها به فعالیت جهادی پرداختند که برگ زرینی برای حوزه های علمیه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن زمانی عصر امروز در «همایش تقدیر و تجلیل از طلاب و روحانیون جهادی برادر و خواهر استان قم» که در سالن همایش های دارالولایه برگزار شد، یاد مدیر کل فقید مرکز خدمات حوزه علمیه قم را گرامیداشت و عنوان کرد: مرحوم حجت الاسلام طاهری آکردی در دوران کرونا خود را وقف جهاد برای خدمت کرده بود که برای این مدعا خاطرات بسیاری در ذهن دارم.

وی افزود: حدود ۴ سال گذشته ستاد بحران حوزوی تشکیل شد و پنج نهاد عالی حوزوی وارد کار شدند که برکات بسیاری داشت.

مسئول دفتر اجتماعی سیاسی حوزه های علمیه، گفت: ما در این ایام سه عرصه را پشت سر گذاشتیم؛ نخست زلزله کرمانشاه بود، اتفاق بعدی سیل بود و در اتفاق بعد درگیر کرونا شدیم و بیش از ۲۰ هزار طلبه در این عرصه ها به فعالیت جهادی پرداختند که برگ زرینی برای حوزه های علمیه است.

حجت الاسلام والمسلمین زمانی، اظهار داشت: ما برای امور ۱۰ کمیته تخصصی تشکیل دادیم؛ کمیته های بیمارستان ها، مشاوره و روانشناسی، پیشگیری از گسترش ویروس، مواسات مومنانه، تجهیز فوتی ها، تولید محتوای علمی، رسانه، پشتیبانی، بین الملل، شرعی، اقتصادی و سیاسی و دین و سلامت و طب سنتی که تا نیمه راه آمد از جمله این کمیته ها می باشد.

وی یادآور شد: ۱۴ کتاب علمی درباره کرونا از منظر دین تدوین شده و آماده استفاده برای طلاب است.

مسئول دفتر اجتماعی سیاسی حوزه های علمیه، با اشاره به دستاوردهای کرونا مطرح کرد: در دوران کرونا توفیق خدمت فراهم شد؛ همچنین رفع بسیاری از مشکلات توسط طلاب انجام شد؛ سومین دستاورد حضور طلاب در میدان عملی جهاد و خروج از حجره و درس خوانی صرف بود.

حجت الاسلام والمسلمین زمانی اضافه کرد: کسب مهارت از دیگر دستاوردهای کرونا بود و در این راستا بسیاری از طلاب ما در کارهای پرستاری مهارت کسب کردند. تولید ۱۴ کتاب در باب کرونا، همکاری با جوانان طلبه، همکاری نهادهای حوزوی با یکدیگر و بهره گیری از فرصت های فضای مجازی از دیگر دستاوردهای زمان کرونا بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha