پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
تصاویر/ نشست مدیران مدارس علمیه استان قزوین با حضور آیت الله اعرافی در مرکز تخحصصی حوزه استان

حوزه/ مدیر حوزه های علمیه گفت: نظریه تاب آوری اسلامی، باید به شکل جامع توسط گروه های جهادی در جامعه فرهنگ سازی شود؛ در روزهای سخت و دشوار که همه در حال وحشت بودند، حوزویان بودند که سینه سپر کردند و با حرکت های جهادی به فعالیت پرداختند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، آیت الله علیرضا اعرافی عصر امروز در  «همایش تقدیر و تجلیل از طلاب جهادی برادر و خواهر استان قم» که در سالن همایش های امین دارالولایه برگزار شد، عنوان کرد: در اندیشه اسلامی یک نظریه تاب آوری در برابر حوادث و سختی ها و بلایا وجود دارد.

وی افزود: نظریه تاب آوری بر چند عنصر تاکید می کند؛ جامعه می تواند خود را در برابر حوادث و بلایا حفظ کند که از این منظومه فکری برخوردار باشد و اولین عنصر این مجموعه ایمان منسجم و استوار است.

مدیر حوزه های علمیه گفت: عناصر اخلاقی و فضیلت های روحی عنصر دوم نظریه تاب آوری در برابر سختی ها است؛ سومین مولفه مناسک و عبادات و آیین های فردی و اجتماعی است. مولفه چهارم دلدادگی و پیوندهای اجتماعی، پنجم نظام اداری و خدماتی درست، ششم علم و دانش صحیح و هفتم روح انقلابی و مجاهدت است که تمامی این هفت مورد از عناصر تاب آوری از منظر اسلام است.

آیت الله اعرافی تصریح کرد: این نظریه تاب آوری اسلامی، باید به شکل جامع توسط گروه های جهادی در جامعه فرهنگ سازی شود؛ در روزهای سخت و دشوار که همه در حال وحشت بودند، حوزویان بودند که سینه سپر کردند و با حرکت های جهادی به فعالیت پرداختند.

وی ادامه داد: ذات و هویت حوزه و روحانیت و در تاریخ خدمت بوده و اگر روزی ذهن ما از خدمت تهی شود، هویت خود را از دست داده ایم؛ درس های حوزوی نهایتا باید بیاید گره از کار جامعه در زندگی بگشاید.

مدیر حوزه های علمیه یادآور شد: ما در یکصدمین سالگرد باز تاسیس حوزه علمیه  قم، قرار داریم و شیخ عبدالکریم حائری موسس حوزه قم در همان بدو ورود به قم، به ساخت بیمارستان پرداخت و این نشان دهنده اهمیت گره گشایی از مردم توسط روحانیون است.

آیت الله اعرافی مطرح کرد: حوزه در کمک به مردم همواره در میدان بوده و تمام این خدمات با توجه به کارویژه های روحانیت انجام شده است.

وی ابراز کرد: ستاد حوادث و بحران حوزه های علمیه، بلندگوی طلاب جهادی بوده و این حرکت برای هماهنگی بیشتر کارها به راه افتاده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha