شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
کرسی نقد کتاب «روش سخنرانی دینی»

حوزه/ حجت الاسلام جنتی گفت: حرف های عالی و انسان شناسانه بسیار خوبی در این کتاب جمع آوری شده است؛ اما از تعالیم و مبناهای ارائه شده از سوی برخی اساتید حوزه همچون مرحوم آیت الله مصباح یزدی در این کتاب سخنی به میان نیامده و جا دارد این موضوع مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام محمد جنتی مدرس و پژوهشگر مؤسسه امیربیان در دومین کرسی نقد کتاب معاونت تبلیغ با موضوع نقد و بررسی کتاب «روش سخنرانی دینی» نوشته حجت الاسلام والمسلمین حسین ملانوری، گفت: استفاده از آیات و روایات و برداشت های خوبی که از آنها شده است، یکی از نکات مثبت در کتاب روش سخنرانی دینی است.

وی با بیان این که بداعت این کتاب یکی دیگر از نقاط قوت این کتاب است،خاطرنشان کرد: یکی از نقدهای وارد بر این کتاب به هم ریختگی چیدمان محتوای آن می باشد؛ یک کتاب آموزشی خوب هم باید دارای محتوای خوبی باشد و هم محتوا با چیدمان مطلوبی کنار هم قرار گیرند.

این مبلغ حوزوی، مدل چیدمان کتاب روش سخنرانی دینی را مولد تخیلی برای طلبه دانست که وی را در ایجاد ارتباط بین مطالب سردرگم می کند.

حجت الاسلام جنتی تصریح کرد: خروجی تمام بحث ها باید در فصل ششم که در مورد چیدمان مباحث است به وضوح دیده شود؛ اما متأسفانه رابطه مباحث فصول ۱ تا ۵ با فصل ۶ به طور صریح مشخص نیست.

وی با اشاره به افزود: از جهت محتوایی باید پرسید، آیا متعلمین این کتاب با خواندن آن می توانند یک سخنرانی مطلوب و اثرگذار را آماده کنند و یا فقط با مفاهیمی در زمینه سخنرانی دینی آشنا می گردند؟؛ باید تمام بخش های این کتاب با همین سوال مورد واکاوی قرار گیرند.

عضو تیم نویسندگان مؤسسه امیر بیان بیان داشت: حرف های عالی و انسان شناسانه بسیار خوبی در این کتاب جمع آوری شده است؛ اما از تعالیم و مبناهای ارائه شده از سوی برخی اساتید حوزه همچون مرحوم علامه مصباح یزدی در این کتاب سخنی به میان نیامده و جا دارد این موضوع مورد توجه قرار گیرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha