پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کرسی نقد کتاب «روش سخنرانی دینی»

حوزه/ حجت الاسلام رضایی گفت: متأسفانه کتاب «روش سخنرانی دینی» به مبحث مهم اجرا خیلی کم پرداخته است؛ این در حالی که حلقه گمشده طلبه ای که به تازگی می خواهد شروع به سخنرانی کند همین مبحث اجرای سخنرانی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام عباس رضایی استاد مؤسسه امیربیان، در دومین کرسی نقد کتاب معاونت تبلیغ با موضوع نقد و بررسی کتاب «روش سخنرانی دینی» نوشته حجت الاسلام والمسلمین حسین ملانوری، گفت: این کتاب از اولین کتب آموزش سخنرانی دینی است و همین موجب ارزشمندی آن می باشد؛ این کتاب در پاسخ به دغدغه مقام معظم رهبری در لزوم ضابطه مندی سخنرانی دینی بوده است.  

وی افزود: باید پرسید که آیا مرکز تخصصی تبلیغ، این کتاب را بر اساس شیوه نامه آموزشی خاص به چاپ رسانده است؟

عضو شورای راهبردی مؤسسه امیربیان علیه السلام خاطرنشان کرد: رابطه منطقی دقیقی بین مطالب کتاب دیده نمی شود؛ در برخی بخش های این کتاب مطالب با ذکر مثال آمده اند و در بخش های دیگر بدون مثال می باشند.

وی تخصصی شدن کتاب های تبلیغی برای طلاب خواهر، برادر، مبلغ، پژوهشگر و سایر طیف های طلاب را لازم دانست و گفت: متأسفانه این کتاب به مبحث مهم اجرا خیلی کم پرداخته است؛ این در حالی است که حلقه گمشده طلبه ای که به تازگی می خواهد شروع به سخنرانی کند همین مبحث اجرای سخنرانی است.

حجت الاسلام رضایی تصریح کرد: کتاب روش سخنرانی دینی دارای روش پژوهش خاصی نیست و اگر هم هست به آن اشاره نشده است.

وی با اشاره به لزوم مثال زدن در ذیل مطالب نظری، افزود: در کتاب روش سخنرانی دینی متأسفانه به مقدار مورد نیاز مثال آورده نشده است.

استاد مؤسسه فن خطابه امیر بیان، اظهار داشت: در این کتاب از منابع روانشناسی دست دوم استفاده شده و از مقالات روانشناسی که بروزتر از کتب این علم هستند هیچ بهره ای نبرده است.

وی گفت: در بخش هایی از کتاب روش سخنرانی دینی به دلیل اطناب بیش از حد مباحث، سررشته کلام از دست نویسنده خارج شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • محمود مقدمی IR ۱۳:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۴
    0 0
    این گزارش صحبت یکی از ناقدین در جلسه کرسی نقد است جا داشت گزارش کرسی نقد را میزدید در جلسه ای که سه نفر ناقد صحبت کرده‌اند و دوبار هم نویسنده سخن گفته و جواب نقدها را داده فقط نقل نقد یک نفر خلاف انصاف و کار حرفه ای است