جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کمیساریای انتخابات عراق

حوزه/ نتایج اولیه انتخابات عراق حاکی از پیشتازی جریان صدر است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، نتایج اولیه شمارش آرا در عراق از پیشتازی جریان صدر حکایت دارد اگرچه احتمالا این جریان برای معرفی نخست وزیر نیاز به ائتلاف دارد.

نتایج اولیه شمارش آراء در ده استان اعلامی و نحوه توزیع کرسی‌های هر استان در ادامه می‌آید که حکایت از پیشتازی جریان صدر در این استان‌ها دارد:

نجف اشرف: از مجموع ۱۲ کرسی این استان، جریان صدر ۵ کرسی، افراد مستقل ۴ کرسی، جریان امتداد ۲ کرسی و ائتلاف دوله القانون ۱ کرسی کسب کرد.

کربلاء: از مجموع ۱۱ کرسی این استان، جریان صدر ۴کرسی، حزب اشراقة القانون ۲کرسی، ائتلاف دوله القانون ۲ کرسی، ائتلاف الفتح  ۱ کرسی و افراد مستقل نیز ۲کرسی به دست آوردند.

المثنی: از مجموع ۷ کرسی این استان، ائتلاف دولة القانون ۳ کرسی، جریان صدر ۲ کرسی، جریان حکمت ملی ۱ کرسی، افراد مستقل ۱ کرسی کسب کردند.

واسط: از مجموع ۱۲ کرسی این استان، جریان صدر ۵ کرسی، ائتلاف دوله القانون ۲ کرسی، جریان حکمت ملی ۱ کرسی، جریان تشرین ۱ کرسی، تجمع اهالی واسط  ۱ کرسی، را به خود اختصاص دادند. علاوه بر این، دو نفر از جمله یک کرد مستقل، برنده کرسی خاص کردهای فیلی در این استان شدند. 

کرکوک: از مجموع ۱۳ کرسی این استان، حزب اتحادیه میهنی کردستان به ۴ کرسی، حزب دموکرات کردستان به ۲ کرسی، جبهه ترکمانی به۲ کرسی، جبهه عربی، ائتلاف تقدم، التحالف العربی و یک نامزد مستقل هر کدام به ۱ کرسی دست یافتند.

میسان:  از مجموع ۱۰کرسی این استان، یک کرسی به یک نامزد مستقل رسید اما جریان صدر ۷ کرسی و ائتلاف دولة القانون ۲ کرسی کسب کرد.

دهوک: از مجموع ۱۲ کرسی،  ۸ کرسی به حزب دموکراتیک کردستان، ۲ کرسی به الاتحاد الاسلامی الکوردستانی، یک کرسی به التحالف الوطنی رسید. چون نتایج شمارش آراء تکمیل نشده است، هنوز مشخص نیست کرسی باقی‌مانده این استان به کدام حزب می‌رسد.

الدیوانیه: از مجموع ۱۱ کرسی، جریان صدر به ۲ کرسی، حرکه امتداد به یک کرسی، ائتلاف الفتح به ۵ کرسی دست یافت. یک کرسی به مستقل‌ها رسید و هنوز تکلیف دو کرسی باقی مانده دقیقا مشخص نیست.

دیالی: از مجموع ۱۴ کرسی این استان، ائتلاف الفتح به ۳ کرسی، تحالف تقدم به ۴ کرسی، تحالف عزم به ۴ کرسی و اتحادیه میهنی به یک کرسی دست یافت. دو کرسی نیز به افراد مستقل رسید.

صلاح‌الدین: از ۱۲ کرسی این استان، ۱ کرسی به تحالف عزم، ۲ کرسی به تحالف تقدم، ۳ کرسی به افراد مستقل، ۱ کرسی به ائتلاف الفتح، ۱ کرسی به اتحادیه میهنی کردستان، ۳ کرسی به حزب الجماهیر الوطنیه و ۱ کرسی به حزب الوطن رسید.

نحوه توزیع ۳۲۹ کرسی‌ پارلمانی عراق میان استان‌های مختلف به این شرح است: بغداد: ۷۱ ، نینوی: ۳۴، بصره: ۲۵، ذی‌قار: ۱۹، سلیمانیه: ۱۸، بابل: ۱۷، اربیل: ۱۶، الانبار: ۱۵، دیالی: ۱۴، کرکوک: ۱۳، واسط: ۱۲، دهوک:۱۲، نجف:۱۲، صلاح‌الدین:۱۲، کربلاء:۱۱، الدیوانیه: ۱۱، میسان: ۱۰ و المثنی: ۷ 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha