جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مصاحبه با حجت الاسلام والمسلمین مرتضی جوادی آملی

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین مرتضی جوادی آملی در پیامی درگذشت حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم طاهری را تسلیت گفت.

به گزارش خبرگزاری حوزه، متن پیام تسلیت حجت الاسلام و المسلمین مرتضی جوادی آملی در پی  درگذشت حجت الإسلام والمسلمین ابوالقاسم طاهری به این شرح است:

انا لله و انا الیه راجعون

گرچه کوچ عزیزان و هجرت دوستان با خود تاب و توان می برد اما رحلت برخی از آنان با خود روح و روان می فشاند . با هیچ توجیه زمینی یا بیان آسمانی نمی توان آهنگ این سفر را تفسیر و رفتن این انسان شریف و عزیز را تعریف نمود، تنها التجاء به ساحت ربّانی و التذاء به وادی سبحانی می تواند غم این دوری و غصّه این هجران را کاهش دهد.
جناب حجة الإسلام والمسلمین آقای شیخ أبوالقاسم طاهری ( قدس الله سره الشریف) از عالمان پرهیزگار و از فضلای وارسته ای بود که محصول تلاش علمی ، فرهنگی و دینی خویش را با إخلاص و مهر و صفا توأم با ادب و أخلاق و وفا بدون کمترین چشم داشتی به جامعه علمی خصوصا حوزوی اهداء می نمود ، آنچه از او به یادگار مانده فضائل اخلاقی و تعهدات ایمانی است بی گفتگو اوصاف شریف و خصلت های کریم او قابل توزین و اندازه گیری نیست ، میزان معرفت او به قرآن حکیم و ارادت او به اهل بیت کریم (علیهم السلام) به وصف در نیامده و قابل شماره نیست. آثار بنانی او دلنواز و مأثر بیانی او سروش غیبی را تداعی می کند.
با دلی آکنده از حسرت و غمی آمیخته با حیرت این فراق را به باور رسانده و اما وصل به دیار دوست و شوق دیدار موالیان و زیارت معشوقانش را به او تبریک می گوئیم.
برای همه بازماندگان خصوصا برادر گرامی و ارجمند ایشان حضرت آیة الله حبیب الله طاهری از درگاه ربوبی طاقت عظیم و اجر کریم مسئلت می نمائیم.

مهر ماه سال ١٤٠٠
مرتضی جوادی آملی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha