جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
معتمدی

حجت‌الاسلام معتمدی اعلام کرد: سلسله پیش همایش‌های کنگره بین‌المللی با همراهی دانشگاهیان و ادارات ارشاد در سطح شهرستان‌های استان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، حجت‌الاسلام رمضانعلی معتمدی، عصر امروز در نشست مسئولان برگزارکننده کنگره بین‌المللی نهج‌البلاغه، اظهار کرد: به نظر می‌رسد برای سال اول زیرساخت‌های کنگره بین‌المللی با همت دانشگاه آزاد اسلامی فراهم شد و شایسته است کنگره سالانه یا دوسالانه برگزار شود. این کار به دلیل جایگاه والای کلام امیرالمؤمنین(ع) و اهمیت نهج‌البلاغه لازم است با مشارکت دیگر نهادها انجام پذیرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان عنوان کرد: ساختارسازی جامعه و سالم‌سازی نظام اداری و ارتقای فرهنگ علوی در سطح جامعه از اهداف برگزاری این کنگره بین‌المللی می‌تواند باشد.

وی افزود: سطح علمی مقالات ارائه شده به کنگره مدنظر کمیته‌های علمی قرار گیرد، البته استفاده از ظرفیت‌های دیگر نهادهای استان و کشور در این‌ خصوص حائز اهمیت است و نقش حوزه‌های علمیه بیش از دیگران است.

حجت‌الاسلام معتمدی با بیان اینکه از ظرفیت علما و بزرگان حوزوی در این کنگره استفاده شود، گفت: سلسله پیش همایش‌های کنگره بین‌المللی با همراهی دانشگاهیان و ادارات ارشاد در سطح شهرستان‌های استان برگزار می‌شود.

وی ابراز کرد: گرچه محوریت همایش علمی و پژوهشی است، ولی معتقدم زیبنده است که کارهای هنری همچون تئاتر و فیلم سینمایی در زمینه نهج‌البلاغه ارائه کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان در پایان اظهار کرد: می‌توان از ظرفیت نهج‌البلاغه در تمدن‌سازی نوین اسلامی مدنظر مقام معظم رهبری و تحقق بیانیه گام دوم انقلاب استفاده کرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha