شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۳ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 11, 2024
کنگره

حجت الاسلام بیگی از برگزاری کنگره بین المللی نهج البلاغه با موضوع «انسان در تراز نهج البلاغه»، ۲۵ بهمن ماه مصادف با ۱۳ رجب به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، حجت الاسلام علی اصغر بیگی، عصر امروز در نشست هم اندیشی متولیان برگزار کننده «کنگره بین المللی  انسان در تراز نهج البلاغه» اظهار کرد: براساس انتخاب اصفهان به عنوان پایتخت نهج البلاغه کشور، لذا از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کنگره امام علی(ع) در سال ۱۴۰۰ با محوریت انسان در تراز نهج البلاغه  به میزبانی اصفهان  و همکاری موسسه نهج البلاغه اصفهان برگزار می شود.  

دبیر اجرایی کنگره بین المللی نهج البلاغه با بیان اینکه محورهای این کنگره بین المللی در پنج محور تبیین شده است، تشریح کرد: نخستین محور اصلی «انسان اخلاقی در تراز نهج البلاغه» با زیر مجموعه خودسازی، دیگر سازی و سیر انسان ملکوتی، پایایی و پویایی و پارسایی در سیره ی امام علی علیه السلام در نهج البلاغه است.

وی افزود: دومین محور اصلی کنگره «انسان سیاسی در تراز نهج البلاغه» با موضوعات الزامات و بایسته های سیاسی و انسان در تراز، شیوه های بصیرت افزایی، فرصت ها و چالش های سیاسی، دشمن شناسی، است.

بیگس، سومین محور کنگره را «انسان اقتصادی در تراز نهج البلاغه» با زیر موضوعات انسان اقتصادی و حیات طیبه، انسان اقتصادی و فلسفه معاش، انسان اقتصادی و هویت فردی و اجتماعی، انسان اقتصادی و مسئله عدالت(توزیعی وتوصیفی) و انسان اقتصادی؛ عزت و کرامت اعلام کرد.

دبیر اجرایی کنگره بین المللی نهج البلاغه عنوان کرد: «انسان فرهنگی، اجتماعی و مدنی در تراز از نهج البلاغه» چهارمین محور کنگره است که ملاحظات تنوع فرهنگی و خرده فرهنگی، حقوق فرهنگی اکثریت و اقلیت ها، هم افزایی فرهنگی، مدیریت و مهندسی فرهنگی، ملاحظات آداب و رسوم ملی موضوعات ان محور را تشکیل می دهد.

وی، پنجمین محور کنگره را  «انسان سالم در تراز نهج البلاغه» با زیرموضوعات عفو و عافیت و معافات در نهج البلاغه، سلامت معنوی در نهج البلاغه، روان شناسی مرگ در نهج البلاغه، مرگ اندیشی، مرگ آگاهی و مرگ پویایی از نگاه نهج البلاغه و سلامت معنوی و چالشهای زندگی در عصر جدید اعلام کرد.

بیگی خاطرنشان کرد:  کنگره بین المللی نهج البلاغه با موضوع «انسان در تراز نهج البلاغه»، ۲۵ بهمن ماه مصادف با ۱۳ رجب به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان و با همکاری حوزه علمیه اصفهان، دانشگاه اصفهان، دانشگاه آزاد اسلامی خوراسگان، دانشگاه پیام نور، دانشگاه علوم و معارف قرآن، انجمن علمی مطالعات نهج البلاغه ایران، موسسه نهج البلاغه اصفهان و اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی اصفهان و با همکاری علمی دانشگاه های نجف، کربلا و کوفه برگزار خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: این کنگره از نظر علمی مجوزهای لازم را از isc کسب کرده است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha