جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
دیدار مسئول سازمان بسیج اساتید، طلاب و روحانیون کشور با مدیر حوزه های علمیه خواهران

حوزه/ مسئول سازمان بسیج اساتید، طلاب و روحانیون کشور با مدیر حوزه های علمیه خواهران دیدار و گفت و گو کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا تویسرکانی، مسئول سازمان بسیج اساتید، طلاب و روحانیون کشور با حضور در مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران با حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم بهجت پور دیدار و گفت و گو کرد.

وی در این دیدار با بیان این که بین ۵۰ تا ۶۰ درصد بسیجیان کشور را خواهران تشکیل می دهند، اظهار داشت: بسیج دارای ۲۲ قشر است که در همه اقشار بانوان حضوری فعال دارند.

مسئول سازمان بسیج اساتید، طلاب و روحانیون کشور، تعداد خواهران طلبه بسیجی را بیش از ۶۰ هزار نفر عنوان کرد و افزود: این خواهران در ۴۵ حوزه مقاومت و ۴۷۵ پایگاه مقاومت بسیج فعالیت دارند و باید گفت خواهران طلبه بسیجی در همه عرصه های فرهنگی، سیاسی، جهادی، فضای مجازی و ... نقش پررنگ و اثرگذار دارند.

وی خاطرنشان کرد: برنامه های خوبی برای طلاب خواهر بسیجی داریم و امیدواریم بتوانیم با هماهنگی مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران، در اجرای این برنامه ها موفق عمل کنیم.

در ادامه دیدار حجت الاسلام کریم سرافراز، جانشین سازمان بسیج اساتید، طلاب و روحانیون کشور نیز با اشاره به توصیه رهبر معظم انقلاب مبنی بر تربیت ۸ میلیون جوان بسیجی انقلابی، گفت: بخشی از این جوانان را خواهران تشکیل می دهند و طلاب بسیجی خواهر می توانند در این زمینه ما را یاری کنند.

وی بیان داشت: خواهران طلبه بدون هیچ چشم‌داشتی با تمام توان و به صورت جهادی و انقلابی در همه عرصه های فرهنگی و اجتماعی حضور داشته و فعالیت های خوب و ارزنده ای رقم می زنند.

حجت الاسلام عبدالرحیم علیزاده، معاون راهبردی سیاسی سازمان بسیج اساتید، طلاب و روحانیون کشور نیز در این دیدار با بیان این که مدیران استانی حوزه های علمیه خواهران در شورای هماهنگی بسیج های استانی عضو هستند و شرکت می کنند، گفت: برخی از مدیران در هیئت های اندیشه ورز بخش مرکزی هم فعال هستند و این همکاری بسیار خوشایند است و ما را در رسیدن به اهداف یاری می کند.

حجت الاسلام تقی محدر، معاون فرهنگی و تبلیغی حوزه های علمیه خواهران نیز از دیگر سخنرانان این دیدار بود و با بیان این که خواهران در هر عرصه ای که ورود کرده اند شاهد رشد و شکوفایی در آن عرصه بوده ایم، اظهار داشت: انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی با حضور زینب وار، بانوان و خواهران در صحنه به پیروزی رسید و تداوم انقلاب اسلامی نیز نیازمند بهره مندی از بانوان جامعه اسلامی است.

وی تصریح کرد: باید از ظرفیت های خواهران طلبه و بسیجی به نحو احسن استفاده کنیم و در این مسیر توانمندسازی خواهران طلبه در عرصه های مختلف می تواند یاری‌گر ما در فعالیت های فرهنگی و اجتماعی باشد.

در بخش پایانی دیدار نیز حجت الاسلام والمسلمین بهجت پور، مدیر حوزه های علمیه خواهران، تقویت بسیج را تقویت ماندگاری انقلاب اسلامی در مسیر مستقیم برشمرد و افزود: هر چه روحیه بسیجی در مسئولین تقویت شود، استحکام نظام و انقلاب بر پایه ارزش ها بیشتر خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: بسیج می تواند ما را در مسیر درست ایستادگی، مقاومت، شهامت، ایثار و شهادت قرار دهد و اگر روحیه بسیجی داشته باشیم انقلابی خواهیم بود و انقلابی عمل می کنیم.

مدیر حوزه های علمیه خواهران با بیان این که نسل جدید زنان انقلابی و مسلمان، نسل پرکار در همه عرصه های علمی، آموزشی، پژوهشی، فرهنگی، اجتماعی، جهادی و ... هستند، ادامه داد: امروز شاخص های موفقیت خواهران نسبت به گذشته در حال پیشرفت و تعالی است.

در این دیدار توافق اولیه جهت تشکیل کمیته کارشناسی سازمان بسیج طلاب و حوزه های علمیه خواهران با هدف برنامه ریزی و عملیاتی سازی برنامه های فرهنگی و کنشگری بانوان طلبه صورت گرفت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha