پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
بهجت پور

حوزه/ مدیر حوزه های علمیه خواهران تقویت بسیج را تقویت ماندگاری انقلاب اسلامی در مسیر مستقیم برشمرد و اظهار داشت: هر چه روحیه بسیجی در مسئولین تقویت شود، استحکام نظام و انقلاب بر پایه ارزش ها بیشتر خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم بهجت پور در دیدار حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا تویسرکانی، مسئول سازمان بسیج اساتید، طلاب و روحانیون کشور که در مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران برگزار شد، تقویت بسیج را تقویت ماندگاری انقلاب اسلامی در مسیر مستقیم برشمرد و اظهار داشت: هر چه روحیه بسیجی در مسئولین تقویت شود، استحکام نظام و انقلاب بر پایه ارزش ها بیشتر خواهد شد.

وی افزود: بسیج می تواند ما را در مسیر درست ایستادگی، مقاومت، شهامت، ایثار و شهادت قرار دهد و اگر روحیه بسیجی داشته باشیم انقلابی خواهیم بود و انقلابی عمل می کنیم.

مدیر حوزه های علمیه خواهران با بیان این که نسل جدید زنان انقلابی و مسلمان، نسل پرکار در همه عرصه های علمی، آموزشی، پژوهشی، فرهنگی، اجتماعی، جهادی و ... هستند، ادامه داد: امروز شاخص های موفقیت خواهران نسبت به گذشته در حال پیشرفت و تعالی است.

وی خاطرنشان کرد: پذیرش حوزه های علمیه خواهران در سال تحصیلی جدید، نسبت به گذشته افزایش چشمگیری داشته و قریب به دو برابر شده است که این امر نشان می دهد، بانوان و خواهران به دنبال تثبیت خود در عرصه های مختلف دینی و علمی هستند.

حجت الاسلام و المسلمین بهجت پور با اشاره به موفقیت های خواهران در عرصه های مختلف علمی، گفت: امسال در جشنواره علامه حلی، با توجه به این که تعداد طلاب خواهر در کشور از برادران طلبه کمتر است، ولی تعداد افراد برتر خواهر نسبت به برادران بیشتر بود و این یعنی خواهران موفق تر عمل کرده اند.

وی بیان داشت: در حال حاضر خواهران طلبه بسیاری داریم که در کنار درس حوزه، دروس دانشگاهی را نیز گذرانده اند و حتی برخی از خواهران طلبه، در کنار درس حوزه زبان های مختلف را آموزش دیده اند و زباندان هستند و این تلاش های علمی نشان می دهد آینده جامعه را این نسل در اختیار داشته و اداره خواهند کرد.

بسیج اساتید، طلاب و روحانیون، مرجعی برای کل بسیج باشد

مدیر حوزه های علمیه خواهران در ادامه به اهمیت نقش بسیج طلاب اشاره کرد و افزود: اگر کل بسیج مرجعی برای انقلاب و نظام اسلامی است، باید بسیج اساتید، طلاب و روحانیون، مرجعی برای کل بسیج باشد و نقش مرجعیت و راهبری خود را به خوبی ایفا کند.

وی تصریح کرد: اگر مرجعیت بسیج اساتید، طلاب و روحانیون به خوبی ایفای نقش کند، شاهد بسیجی بابصیرت، متعالی و توانا برای حرکت به سوی اهداف بلند خواهیم بود.

حجت الاسلام والمسلمین بهجت پور با تأکید بر این که باید برای خواهران طلبه یک برنامه مشترک با هدف بصیرت افزایی و شناخت مسائل امنیتی و اجتماعی تعریف کنیم تا خروجی مطلوبی را شاهد باشیم، گفت: ما آمادگی داریم با همکاری سازمان بسیج اساتید، طلاب و روحانیون برنامه ای تدارک ببینیم تا خروجی آن تربیت طلاب فعال و کنشگر اجتماعی باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha