جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
مولانا سید ابوالقاسم رضوی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم رضوی گفت: حوادث تروریستی متوالی ثابت می کند که دولت افغانستان در برقراری نظم و قانون به طور کامل شکست خورده است و هدف قرار دادن یک فرقه به این معنی است که نسل کشی شیعیان هنوز به صورت سازمان یافته انجام می شود.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام والمسلمین سید ابوالقاسم رضوی، رئیس شورای شیعیان استرالیا و امام جمعه ملبورن از انفجار دو هفته متوالی بار در مسجد شیعیان افغانستان ابراز تاسف کرد و گفت: در روز جمعه بار دیگر نمازگزاران درحال عبادت در بزرگترین مسجد شیعیان ولایت قندهار افغانستان و حسینیه بی بی فاطمه به شهادت رسیدند این در حالی است که دولت افغانستان ادعا می کند که در افغانستان یک دولت مسلمان است و در آن جان، مال و ناموس اقلیت ها محفوظ هست و ما حافظ عزت و کرامت انسانی هستیم، اما ابن ملجم ها و شمر های کنونی در افغانستان آزاد هستند و اوضاع آن از قبل نیز بدتر شده است.

وی با محکومیت هدف قرار دادن شیعیان در افغانستان، اظهار داشت: حوادث تروریستی متوالی ثابت می کند که دولت افغانستان در برقراری نظم و قانون به طور کامل شکست خورده است و هدف قرار دادن یک فرقه به این معنی است که نسل کشی شیعیان هنوز به صورت سازمان یافته انجام می شود. ما این امر را به شدت محکوم می کنیم و از دولت می خواهیم که دولت افغانستان همه این تروریست ها، سازمان ها، نهادها و سرکردگان آنان را پیدا کرده و محاکمه کند، پایگاه های سلاح و مواد منفجره را از بین ببرد.

مولانا ابوالقاسم رضوی تاکید کرد: باید تدابیر امنیتی در سطح بالایی برای همه مساجد، حسینیه ها و اماکن عمومی در نظر گرفته شود و از این پس دولت باید از خواب غفلت بیدار شده و ترتیبی اتخاذ کند تا در آینده چنین حوادثی رخ ندهد. کشوری می تواند پیشرفت کند، که حاکم آن عادل باشد نه ظالم و همچنین جان، مال، ناموس و عزت مردم در امنیت باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha