پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
تصاویر/ نشست مهدویت و دانشگاه تمدن ساز/حجت الاسلام والمسلمین کلباسی

حوزه/رئیس مرکز تخصصی مهدویت حوزه علمیه قم از فارغ التحصیلی بیش از ۵۰۰ روحانی سطح ۳(کارشناسی ارشد) و سطح چهار(دکترا) با موضوع مهدویت خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین مجتبی کلباسی دبیر ستاد مهدوی و رئیس مرکز تخصصی مهدویت شامگاه جمعه در همایش «عهد علمی دانشگاهیان با حضرت ولی‌عصر(عج)» که با حضور مسئولان دانشگاهی کشور در ساختمان ۳۱۳ مسجدجمکران برگزار شد، اظهار کرد: موضوع مهدویت یک موضوع زنده، شگفت انگیز و آسیب زاست، مهدویت همه این خصلت ها را با هم دارد و یکی از رسالت های مهم حوزه های علمیه پرداختن به این موضوع بوده است که مصداق آن را می توان تلاش های شیخ صدوق، شیخ طوسی، شیخ مفید و سایر بزرگان علم و اندیشه عنوان کرد.

استاد حوزه علمیه قم افزود: در زمان حال تحقیقات و تربیت نیرو به نحو اخص صورت می‌پذیرد، متاسفانه طی سالهای گذشته مسأله مهدویت به عللی مهجور مانده بود و این دوران با فراز و فرود سپری شد تا در سال ۸۰ مرکز تخصصی مهدویت به صورت متمرکز گامهای مؤثری در عرصه آموزش و تربیت، تبلیغ و ترویج برداشت، بطوریکه امروز این مرکز بیش از ۵۰۰ نفر در طرح ۳ و ۴ که ارشد و دکترا هستند، فارغ التحصیل در موضوع مهدویت دارد که تماماً مراحل علمی ورساله علمی خود را با موضوع مهدویت دفاع کرده‌اند.

حجت‌الاسلام و المسلمین کلباسی ادامه داد: البته مراکز دیگری با موضوع مهدویت فعالیت می کنند مانند، مؤسسه مهدی موعود یا بنیاد موعود که در سطوح ۳ و ۴ فعالیت می کنند. مرکز تخصصی مهدویت درحال حاضر دارای نشریه علمی پژوهشی است که ۷۲ شماره از آن به چاپ رسیده و هم اکنون ۵۰۰ اثر علمی در آن منتشر شده است.

وی گفت: لذا این مرکز علمی آمادگی دارد تا به منظور ارائه آموزش های علمی و تربیتی با ارائه سرفصل های آموزشی، نشست های علمی همکاری لازم را با مراکز علمی کشور داشته باشد.

۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha