پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
خمینی شهر

آیت الله مهدوی در سالگرد شهادت آیت الله اشرفی اصفهان گفت: عاقبت بخیری در سایه ایمان، حاصل می شود و نماز اول وقت ضمانتی بر عاقبت بخیری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از خمینی شهر، آیت الله سیدابوالحسن مهدوی شامگاه جمعه به مناسبت سی و نهمین سالگرد شهادت آیت الله اشرفی اصفهانی، در جمع مردم شهرستان خمینی‌شهر در مسجد ملا محسن، اظهار کرد: انسان باید نسبت به مادیات دنیایی در عین استفاده کردن از آنها، وابسته نباشد، چرا که لوازم دنیا مانع ترقی و پیشرفت انسان نسبت به مسائل معنوی است.

عضو خبرگان رهبری  از زبان شهید اشرفی اصفهانی، تعریف کرد: زمانی که برای درس طلبگی  وارد حوزه شدیم، پا در مکانی گذاشتیم که امکانات آن بسیار اندک بود و  این نشان دهنده این حقیقت است که اسباب، تنها ابزار است و وجود امکانات، خوراک و مسکن تاثیری در ارتقای کمالات انسانی ندارد.

وی ادامه داد: آنچه انسان را به سمت این بزرگان سوق می دهد، اخلاصی است که در عمل آنها وجود داشته و روح‌مطهری در یک جسم خاکی نهاده شده و قلب انسان را به سمت آنها سوق می دهد.

آیت الله مهدوی، خلوص آیت الله اشرفی اصفهانی را از ویژگی های بارز این عالم فرزانه خواند و تصریح کرد: عاقبت بخیری از مواردی است که با ثابت نگاه داشتن ایمان حاصل می شود.

وی اظهار کرد: ضمانت عاقبت بخیری ادای نماز اول وقت است؛ در روایات آمده «کسی که نماز اول بخواند هنگام مرگ، شیطان وقتی برای گرفتن ایمان می آید، ملک الموت شیطان را از فرد مومن دور می کند و این از برکات نماز اول وقت است. »

عضو خبرگان رهبری از دیگر خصوصیات بارز آیت الله اشرفی اصفهانی را با توجه به اینکه خود از عالمان زمان خویش بود، فروتنی و تواضع  و مطیع بودن در برابر رهبر کبیر انقلاب و مقام ولایت فقیه دانست و این امر از عدم خواسته های نفسانی و رهایی روح ایشان از امیال دنیایی  بود.

آیت الله مهدوی، حضور چهارمین شهید محراب در جبهه های حق علیه باطل را حائز اهمیت برشمرد و یادآور شد: وجود این شهید بزرگوار در جبهه موجب  تشویق جوانان برای اعزام و حضور در جبهه بود.

وی در ادامه افزود: محب اهل بیت (ع) باید مایه زیبندگی و سرافرازی اهلبیت عصمت(ع) و طهارت باشد و وجودمان مبلغ دین اسلام باشد.

عضو خبرگان رهبری بیان کرد: درخواست ائمه اطهار (ع) از ما شیعیان ترویج اسلام و مبانی دینی است و مومن باید زیبنده اهل بیت(ع) باشد، نه موجب سرافکندگی و شرمساری.

وی در پایان خاطر نشان کرد: مردم کرمانشاه در زمان زندگی شهید اشرفی اصفهانی در این منطقه، ده ها سال از وجود ایشان بهره گرفتند و تاثیر اخلاق و منش ایشان در آن خطه ماندگار شده و این درسی است که ما باید از زندگی شهید اشرفی اصفهانی بگیریم.

ضمانت عاقبت بخیری ادای نماز اول وقت است

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha