شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام عادل

حوزه / معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: با توجه به تاکیدات دین اسلام و بزرگان مبنی بر احیای سنت حسنه وقف، این سنت و فرهنگ حسنه در جامعه باید نهادینه شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام غلامرضا عادل، صبح امروز در مراسم عملیات اجرایی احداث شبستان امامزاده اسماعیل(ع) قزوین ضمن تبریک آغاز امامت حضرت ولی عصر (عج)، گفت: منتظر واقعی حضرت حجت (عج) با وجود غیبت ظاهری آن حجت الهی هرگز نباید احساس کند که در جامعه رها و بی مسئولیت شده و هیچ تکلیفی نسبت به امام و مقتدای خود ندارد.

وی  خاطرنشان کرد:  امام زمان (عج) مصلح جهانی است و ما قبل از اینکه ظهور ایشان را برای رفع مشکلات خود بخواهیم باید خود را برای یاری رساندن به حکومت جهانی آن حضرت آماده و مهیا کنیم.

 معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور ضمن تبریک دهه وقف، بیان کرد: با توجه به تاکیدات دین اسلام و بزرگان مبنی بر احیای سنت حسنه وقف، این سنت و فرهنگ حسنه در جامعه باید نهادینه شود.

عادل ادامه داد: اقشار مختلف مردم به خصوص روحانیون باید تلاش کنند تا فرهنگ حسنه وقف به عنوان فرهنگ و رفتاری صحیح در بین مردم نهادینه شود.

 وی اظهار کرد:  یکی از مراکز مهم که می‌تواند مردم را به سوی سنت حسنه وقف هدایت کنند، حوزه‌های علمیه است که با همکاری و همیاری اوقاف اهداف آن را به ثمر رسانده و در زمینه‌های فرهنگی و آموزشی تاثیر به سزایی در جامعه اسلامی داشته است.

 عادل تصریح کرد: وقف یکی از با ارزش ترین مظاهر احسان ونیکوکاری است که ترویج و گسترش این سنت حسنه در جامعه می تواند اتفاقات خوبی را رقم بزند.

وی اظهار کرد:  کار ویژه مهم وقف در تسهیل امور و خدمات عام المنفعه و گره گشایی از مشکلات مردم اس. نیاز اصلی اجتماعی امروز جامعه ایران اسلامی فقر زدایی است که سازمان اوقاف و امور خیریه ظرفیت نقش آفرینی در این زمینه را دارد.

گفتنی است، شبستان امامزاده اسماعیل(ع) قزوین که با ۸۰ میلیارد ریال اعتبار احداث خواهد شد.

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha