سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
حسینی بوشهری

حوزه/ رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، گفت: وضع فرهنگی شهر نگران کننده است و این امر با مبارزه با معلول حل نمی‌شود، بلکه باید علت را مورد توجه قرار داد تا خود به خود معلول‌ها نیز مرتفع گردند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، آیت الله حسینی بوشهری امروز در دیدار دکتر حسین اسلامی، رئیس ششمین دوره شورای شهر قم، سایر اعضای شورا و دکتر سقائیان نژاد، شهردار قم، ضمن تبریک ایام فرخنده آغاز امامت حضرت صاحب الزمان(عجل الله تعالی فرجه)، مسئله فرهنگ در مدیریت شهری را مورد توجه قرار داده، همدلی و انسجام بین اعضای شورا و شهردار را کلید موفقیت و پیشبرد برنامه‌ها دانست و سیاست زدگی را به عنوان آفتی جدی ارزیابی نمود و  از اهتمام ویژه شهردار و شورای شهر، نسبت به مسائل شهری قدردانی کرد و افزود: پیامبر گرامی اسلام می‌فرماید:« انّی ما اخاف علی امتی الفقر ولکن اخاف علیهم سوء التدبیر»؛ پیامبر در این عبارت از بی برنامگی و سوء مدیریت ابراز نگرانی می‌کند که الحمدلله با توجه به گزارشی که قرائت شد، معلوم می‌شود شورا و شهردار محترم اهتمام ویژه‌ای به مدیریت نیازهای شهر دارند.

دبیر شورای عالی حوزه های علمیه در ادامه به بیان رسالت شورای شهر پرداخت و خاطر نشان کرد: مجموعه شهرداری و شورای شهر در کنار رسالت عمرانی خود، یک رسالت فرهنگی نیز دارند و تمامی فعالیت‌ها، خصوصاً پروژه‌های عمرانی، باید با پیوست فرهنگی صورت پذیرد و به عبارت دیگر، مسئله فرهنگ، در شهر مقدس قم، باید در اولویت باشد.

امام جمعه قم در ادامه به اهمیت همدلی و انسجام در بین اعضای شورا و همچنین بین شورا و شهردار اشاره کرد و افزود: جلوی اختلاف سلیقه‌ها را نمی‌توان گرفت، اما این نباید به ناهماهنگی و تک روی منجر شود. خروجی شورا هرچه باشد باید مورد حمایت اعضا واقع شود. در رابطه با شهردار هم باید بین شورا و شهردار، همدلی و همکاری حکم فرما باشد؛ سیاست زدگی آفت جدی و بزرگی است خصوصا برای کارهایی که بُعد عمرانی و یا فرهنگی دارند.

رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، ضمن تأکید بر لزوم بهره گیری از ظرفیت نخبگان و متخصصین خاطر نشان کرد: خود را بی نیاز از مشورت با نخبگان، متخصصین و صاحب نظران ندانید. حتی در زمینه مدیریت شهری می‌توان از تجربیات دیگران استفاده کرد  و بهره گیری از تجربیات دیگران، از ویژگی‌های مؤمن و مطابق حکم عقل و شرع است.

وی برنامه ریزی جهت تأمین منابع پایدار را امری اجتناب ناپذیر ارزیابی کرد و افزود: تأمین منابع پایدار، با توجه به هزینه‌های بالای مدیریت شهری، نیاز به برنامه ریزی دقیق دارد و امری اجتناب ناپذیر است.

عضو هیئت رئیسه خبرگان رهبری در ادامه به اهمیت استفاده از ظرفیت بخش خصوصی اشاره کرد و افزود: جذب بودجه‌های غیر دولتی را در دستور کار خود قرار داده و از تجربیات موفق سایر استانها در این امر نیز استفاده کنید.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه، خود کنترلی را عاملی مهم در پیشگیری از بروز خطا عنوان کرد و ضمن اشاره به وضع فرهنگی شهر گفت: وضع فرهنگی شهر نگران کننده است و این امر با مبارزه با معلول حل نمی‌شود بلکه باید علت را مورد توجه قرار داد تا خود به خود معلول‌ها نیز مرتفع گردند.

وی در پایان، ضمن تأکید به همکاری با سایر دستگاه‌های ذی ربط، در عرصه مدیریت شهری، نظر خواهی از مردم را عامل ارتقاء محبوبیت و جلب مشارکت مردم در این عرصه عنوان کرد.

شایان ذکر است در ابتدای جلسه دکتر اسلامی و دکتر سقائیان نژاد، رئیس شورا و شهردار شهر قم، گزارشی از وضعیت فعلی شورای شهر و شهرداری و همچنین برنامه‌های خود، ارائه کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • رضا IR ۰۲:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۵
    5 0
    چرا فقط قم ؟ کل کشور از لحاظ فرهنگی دچار مشکل است
  • IR ۰۶:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۵
    7 0
    درست می فرمایید اتفاقا یکی راههای مبارزه علّی هماهنگی در مساله افتاء و تجویزهاست ، جامعه محترم مدرسین می تواند حضرات مراجع معظم تشریک مساعی نماید تا دستگاههای متولی بجای اهتداء دچار حرص بر اسباب ولنگاری نشوند اخیرا وزیر ورزش به ملاقات مراجع آمدند و ویدئویی از ملاقاتشان با آیت الله علوی گرگانی پخش شده است که با ... تجویز حضور زنان در ورزشگاه مردانه را می گیرند ! علاوه بر مخالفت گذشته علما ، تبعات قبلی باعث عقب نشینی خود دست اندرکاران شد الآن باز ... ! گفتگوهای ماقبل و رسیدن به موضع واحد مانع از ...
    • IR ۲۰:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۸
      0 2
      حوزه نیوز ِانقلابی،وارد شو.جناب اقای برته امید ما بشماست. باید دربرابراینگونه بدعت ها روشنگری کنید.
  • IR ۰۹:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۵
    4 0
    هشدار جدی و قاطع به وزارت ورزش لازم است تا از توجیه حضور زنان در ورزشگاههای مردانه دست بردارد ، هر چه تلاقیهای منافی حیا بیشتر شود وضع پوشش و حجاب بدتر و بدتر می شود
  • IR ۰۹:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۵
    3 0
    تا کنترل و پایش کامل و مستمری از برنامه های صدا و سیما و همچنین فضای مجازی نشود ...
  • IR ۰۹:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۵
    0 0
    ملاحظه کنید مذهبی تر از ایتا کانالی داریم ؟ ببینید در تبلیغات البسه چه می کنند ! با وجود تذکر و توضیحات مکرر گاه کمی اصلاخ می کنند با دوباره ...
  • IR ۰۹:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۵
    3 0
    تا وقتی بهانه دروغین شادی بخشی و مانند آن صدا و سیمائیان توجیهمان می کند کاری از پیش نمی رود.