چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
بوشهری و وزیر بهداشت

حوزه/ آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به فعالیت عناصر ضد انقلاب و دشمنان نظام جمهوری اسلامی، خاطر نشان کرد: مردم ایران بخاطر ناتوانی نظام در تأمین واکسن، دچار تلفات شدید می‌شوند و در ادامه که واکسن مورد نیاز کشور تأمین شد، تبلیغات خود را بر ضد واکسیناسیون آغاز کردند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، آیت الله حسینی بوشهری، ظهر امروز در دیدار دکتر عین اللهی  وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دکتر محمد رضا قدیر، رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم، ضمن اشاره به اهمیت مسئله سلامت در اسلام، رهنمودها و پشتیبانی‌های مقام معظم رهبری و مراجع عظام تقلید(دامت برکاتهم) در عرصه سلامت را به عنوان پشتوانه‌ای برای فعالیت‌های کادر درمان ارزیابی نمود.

دبیر شورای عالی حوزه های علمیه، ضمن تبریک مسئولیت خطیر دکتر عین اللهی در وزارت بهداشت، به روایتی از امیر المؤمنین(سلام الله علیه) مبنی بر اهمیت سلامت و امنیت در جامعه اشاره کرد و افزود: امید است جنابعالی به گونه‌ای نقش آفرینی کنید که مردم، در مسئله سلامت، احساس امنیت و آرامش داشته باشند.

وی در ادامه اهمیت سلامت در اسلام را مورد توجه قرار داد و افزود: اسلام همان قدر که به سلامت روح میاندیشد، در عرض آن، سلامت جسم را هم در نظر گرفته و به آن بها می‌دهد. در سیره پیامبر گرامی اسلام(صلی الله علیه و آله و سلم) هم می‌بینیم که ایشان همان قدر که نسبت به دین و ایمان مردم حریص هستند و در تربیت معنوی آن‌ها تلاش می‌کنند، سلامت و بهداشت را نیز در نظر گرفته و برای آن اهمیت بسزایی قائل هستند.

امام جمعه قم ادامه داد: انتشار کرونا معادلات زیادی اعم از معاملات و مبادلات مردم، آموزش و به طور کلی سبک زندگی مردم را در سطح دنیا دچار نوسان و تغییر کرد و به جرآت می‌توان گفت که انتشار یک بیماری در سطح جهان به این صورتی که مشاهده می‌کنیم، در تاریخ بشریت، امری بی سابقه و یا حداقل کم سابقه است.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه ضمن تقدیر از تلاش‌های صورت گرفته در راه مبارزه با این ویروس منحوس، خاطر نشان کرد: من به سهم خودم از تلاش‌های کادر درمان و همه دست اندر کاران این حوزه قدردانی می‌کنم و به روح بلند کسانی که به عنوان شهید سلامت شناخته شدند، درود می‌فرستم.

وی رهنمودها و پشتیبانی‌های مقام معظم رهبری و مراجع عظام تقلید (دامت برکاتهم) در عرصه سلامت را به عنوان پشتوانه‌ای برای فعالیت‌های کادر درمان ارزیابی کرد و از فعالیت‌های گروه‌های جهادی در این عرصه، تقدیر نمود.

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به فعالیت عناصر ضد انقلاب و دشمنان نظام جمهوری اسلامی، خاطر نشان کرد: ابتدا که در کشور واکسن به اندازه کافی وجود نداشت می‌گفتند: مردم ایران بخاطر ناتوانی نظام در تأمین واکسن، دچار تلفات شدید می‌شوند و در ادامه که واکسن مورد نیاز کشور تأمین شد، تبلیغات خود را بر ضد واکسیناسیون آغاز کردند.

وی در پایان ضمن ابراز امیدواری از نابودی ویروس کرونا، با اشاره به برنامه‌های دولت در مهار گرانی‌ها افزود: امیدواریم با برنامه‌ها و عزمی که دولت در مهار گرانی‌ها و تنظیم بازار دارد، شاهد رفع این مشکل نیز باشیم.

شایان ذکر است در ابتدای جلسه جناب آقای دکتر عین اللهی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، کرونا را فاجعه بزرگی در سطح کشور توصیف کرد و واکسیناسیون را به عنوان یک راه حل علمی، در سطح جهان، برای مبارزه با این بیماری ارزیابی نمود.

وی ضمن اشاره به تلاش‌ها و موفقیت‌های دولت سیزدهم در جهت تأمین واکسن و مبارزه با ویروس کرونا، تلاش‌های شخص رئیس جمهور و معاون اول ایشان، در این بابت را بسیار مؤثر و راه‌گشا توصیف کرد و مورد تقدیر قرار داد.

آقای دکتر عین اللهی ضمن اشاره به سرعت بالای واکسیناسیون در کشور از مردم خواست تا در گیر شایعات گروه‌های معاند نشده و هر چه سریعتر برای واکسیناسیون اقدام کنند.

وی در ادامه به آمار و ارقامی در زمینه تأثیر گذاری واکسیناسیون در جهت کاهش مرگ و میر اشاره کرد و افزود: واکسیناسیون این ویروس را ریشه کن نخواهد کرد، اما با افزایش ایمنی بدن، شاهد مرگ‌ومیرهای گسترده نیز نخواهیم بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • IR ۰۶:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۵
    2 0
    اگر واقعا مسمی به واکسن کرونا از مرگ و میر جلوگیری می کند چرا وزارت بهداشت آن آمار تلفات را داد ؟ چرا اخیرا حذف کرد ؟ آیا وزارت بهداشت علت حذف را اطلاع رسانی کرده است ؟ مردم وقتی از سویی شاهد عوارض و از جمله مرگ واکسینه ها هستند و از طرف دیگر شاهد سانسور چگونه اعتماد کنند ؟
  • IR ۰۶:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۵
    0 0
    البته از جمله آیات آیه ولا تلقوا بأیدیکم إلی التهلکة هم هست
  • IR ۰۹:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۵
    6 0
    حضرت آقا واکسنهایی که همه مراحل رو طی کرده اند با چیزی که واکسن اضطراری می نامند فرق دارد شما ملاحظه بفرمایید عوارض آنها یا نیست یا بسیار نادر است و النادر کالمعدوم اما آنچه امروزه ادعاء کرده اند که واکسن است مردم در عمل آثار نامطلوب قابل توجهی از جمله فوتیهای مورد اقرار آمار بهداشت دارد. ما موظفیم قیاسات مع الفوارق رو از مسئولان بهداشت رد کنیم نه تایید. با نهایت تاسف و تعجب شاهد نگاه یکسویه به روشهای درمانی بوده و هستیم ، وزارت بایستی ملزم به استفاده از همه روشها از جمله عودت روند درمانی با داروهای مبتکران ایرانی شود.