شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
کد خبر: 983401
۲۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۳
حجت الاسلام سعید عسکری

حوزه/ مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور با اشاره به اینکه در هفته وحدت از ۴۳ طلبه ممتاز کردستان تجلیل خواهد شد، گفت: در سومین روز از هفته وحدت همایش «شورای افتای اهل سنت» برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در استان کردستان، حجت الاسلام سعید عسکری، امروز در نشست خبری هفته وحدت، به تشریح ویژه برنامه های این هفته پرداخت.

مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور اظهار کرد: جنایت تروریست ها در افغانستان و به شهادت رساندن تعداد زیادی از نمازگزاران تلاش مذبوحانه دشمنان وحدت در جهان اسلام هستند و بی شک این توطئه ها واکنشی به اقتدار روزافزون جریان مقاومت در منطقه می باشد.

حجت الاسلام عسکری ادامه داد: هفته وحدت بهترین فرصت برای آشنایی به توطئه ها و روش های فتنه انگیزی دشمن در جهان اسلام است، باید در این هفته عناصر مهم در تقویت وحدت در بین مسلمین شناسایی و تقویت شود.

وی افزود: طبق برنامه ریزی ها، مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور به عنوان مسئول دبیرخانه برنامه های هفته وحدت در استان کردستان مشخص شده است و هماهنگی این هفته مبارک توسط این مرکز انجام می گیرد.

مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور گفت: امسال با توجه به برخی از تغییرات سیاسی در منطقه و جهان تلاش ما این است که بیشتر برنامه ها در سطح شهرستان های این استان برگزار شود.

حجت الاسلام عسکری به برخی از برنامه ها اشاره کرد و افزود: از مهمترین برنامه های هفته وحدت در کردستان می توان به برگزاری همایش طلاب اهل سنت و اهل تشیع شهرستان سقز، همایش روحانیون شهرستان سقز و همایش مشترک طلاب، روحانیون، مسئولان ادارات و خانواده معظم شهدای بانه اشاره کرد.

 مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور اظهار کرد: از دیگر برنامه های هفته وحدت در استان کردستان می توان به همایش مشترک طلاب مریوان و سروآباد و همایش‌های روحانیون مریوان و جشن مردمی در سروآباد اشاره داشت که این دو همایش در روز دوم از هفته وحدت برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در هفته وحدت از ۴۳ طلبه ممتاز استان کردستان تجلیل خواهد شد، گفت: همچنین در سومین روز از هفته وحددت همایش «شورای افتای اهل سنت» و نیز همایش طلاب و روحانیون در شهرستان کامیاران برگزار می گردد.

مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور عنوان کرد: یکی دیگر از برنامه های هفته وحدت در استان کردستان برگزاری همایش استانی «سادات نبوی» در روستای «پارسانیان» از توابع شهرستان سقز می باشد که طبق برنامه ریزی های صورت گرفته این همایش در چهارمین روز از هفته وحدت برگزار می شود.

حجت الاسلام عسکری در پایان خاطرنشان کرد: از دیگر برنامه های هفته وحدت در کردستان می توان به تجلیل از خانواده های شهدای حوزه تقریب مذاهب اسلامی، برگزاری شب شعر «پیامبر رحمت» برگزاری یادواره شهید «بهاءالدین شمس قریشی» و نیز برپایی محافل انس با قرآن کریم در سطح مساجد شهرستان سنندج اشاره کرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha