پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تصاویر / مراسم تودیع و معارفه سرپرست موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره)

حوزه/ حجت الاسلام علی کُمساری گفت: ظرفیت های فرهنگی و هنری فراوانی در میان طلاب و روحانیون وجود دارد و می بایست از این ظرفیت ها در نشر اندیشه های امام راحل استفاده گردد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام علی کمساری سرپرست مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی ره در مراسم تودیع و معارفه مسئول دفتر قم این مؤسسه، گفت: مأموریت محوری دفتر این مؤسسه در قم آموزشی و پژوهشی بوده است و می بایست این مأموریت ها شتاب بیشتری بگیرند.

وی افزود: به دلیل اینکه این دفتر در دل حوزه علمیه بنا شده است، علی القاعده باید از مزیت های فرهنگی حوزه استفاده ببرد.

حجت الاسلام کمساری خاطرنشان کرد: ظرفیت های فرهنگی و هنری فراوانی در میان طلاب و روحانیون وجود دارد و می بایست از این ظرفیت ها در نشر اندیشه های امام راحل استفاده گردد.

وی تخاطب مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام با نسل جوان را ضعیف دانست و گفت: ما کمتر توانسته ایم به ارتباط با جوانان امروز بپردازیم و به پاسخگویی در مورد شخصیت و اندیشه های حضرت امام (ره)، اشتغال یابیم.

سرپرست مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی ره تصریح کرد: متأسفانه تصویر نادرستی از امام به نسل امروز ارائه شده است؛ بیشترین هجمه ها در فضای مجازی به حضرت امام صورت گرفته و البته این از یک طرف نشان دهنده عمق اثرگذاری امام راحل است.

وی با اشاره به عدم نقش آفرینی درست مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی ره در معرفی امام به جامعه افزود: متأسفانه در این زمینه نتوانسته ایم ابزارهای روز همچون شبکه های اجتماعی را به خوبی و به صورت کارآمد به کار گیریم.

حجت الاسلام کمساری بیان داشت: دفتر قم مؤسسه می بایست تولیدات علمی و پژوهشی خود را از طریق فضای مجازی به اطلاع مردم برساند؛ باید از ظرفیت شبکه های اجتماعی نهایت استفاده را ببریم و این یک واقعیت در جامعه کنونی ماست.

وی گفت: کتاب پایه و اساس تولید و آموزش علم است، اما باید به گونه ای از داخل کتب باید به گزینی و خلاصه برداری شود که در فضای مجازی قابل ارائه باشد؛ با این کار می توان به تقابل با بسیاری از شبهات رفت.

سرپرست مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) اظهار کرد: از دفتر مؤسسه در قم می خواهم تعاملات خود با حوزه و مراجع معظم تقلید را حفظ کرده و ارتقا دهد.

وی با تأکید بر لزوم توجه به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی عنوان داشت: اجرای این بیانیه مهم با کمک مبانی امام خمینی رحمة الله علیه شدنی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha