پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام جوادی

حوزه/ حجت‌الاسلام جوادی فعالیت‌های اداره امتحانات شفاهی و غیرحضوری حوزه علمیه خوزستان را تشریح کرد و گفت: در اداره‌ امتحانات شفاهی ساختاری تشکیل داده‌ایم که در آن می‌توانیم تقریباًهمه‌ امتحانات شفاهی حوزه را در آن برگزار کنیم.

حجت‌الاسلام محمدجوادی، مسئول اداره‌ امتحانات شفاهی و غیرحضوری معاونت آموزش حوزه علمیه خوزستان، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در اهواز، به ارائه گزارشی از عملکرد اداره‌ امتحانات شفاهی و غیرحضوری  پرداخت و اظهار داشت: مهمترین رویکرد و برنامه این اداره، سازمان‌دهی و پیشرفت در برگزاری امتحانات شفاهی و غیرحضوری بوده که برای رسیدن به این هدف برنامه‌های کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدتی ترسیم‌شده است.

وی افزود: در برنامه کوتاه‌مدت این اداره، نمرات تمام کسانی که از قبل امتحان شفاهی داده بودند، ثبت‌ و برگه‌های آن‌ها بایگانی‌شده است تا کسی بابت عدم ثبت نمره‌اش متضرر نشود و در برنامه‌ میان‌مدت، ما به مدارس علمیه خوزستان به‌شرط هماهنگی و ارسال درخواست، این اختیار را داده‌ایم که بدون محدودیت هر تعداد که بخواهند امتحان شفاهی برگزار کنند.

حجت‌الاسلام جوادی، خاطرنشان کرد: در برنامه‌ی بلندمدت به دنبال این هستیم که تمامی طلاب هر سطح و پایه‌ای را که تمام کردند در همان سال امتحان شفاهی یا غیرحضوری از آن‌ها گرفته شود که تاکنون توانسته‌ایم در حدود ۷۰ درصد این برنامه را عملی کرده و ان‌شاءالله تا آخر سال طلبه‌ای باقی نمی‌ماند که سطحی را تمام کرده ولی امتحان شفاهی آن سطح را نداده باشد.

وی عنوان کرد: در اداره‌ امتحانات شفاهی ساختاری تشکیل داده‌ایم که در آن ساختار می‌توانیم تقریباًهمه‌ امتحانات شفاهی حوزه را در آن برگزار کنیم که این ساختار متشکل از امتحانات شفاهی طلاب بلندمدت یعنی پایه‌های ۳،۶،۸ و ۱۰، امتحانات شفاهی سفیران که عبارت است از امتحان جامع و پایه‌های ۸ و ۱۰، آزمون استادی و آزمون شفاهی درس خارج که امتیاز هردوی این آزمون‌ها از حوزه علمیه قم به حوزه علمیه خوزستان واسپاری شده است.

مسئول اداره‌ امتحانات شفاهی و غیرحضوری معاونت آموزش حوزه علمیه خوزستان، بیان داشت: برای برگزاری امتحانات شفاهی در مدارس علمیه، در ابتدا باید مدارس علمیه فهرستی از طلاب مدارس خود که متقاضی امتحان شفاهی هستند را برای اداره امتحانات شفاهی و غیرحضوری ارسال کرده تا این اداره صلاحیت آن طلاب را بررسی کند در ادامه اداره‌ شفاهی برای هرکدام از متقاضیان فرم جداگانه‌ای به اسم و اطلاعات همان شخص برای مدارس ارسال کرده که مدارس باید اطلاعات مربوط به امتحان شفاهی برگزارشده را در همان فرم ثبت کرده و در پایان هم به‌صورت خودکارسازی و هم به‌صورت دستی آن برگه‌ها را برای اداره امتحانات شفاهی ارسال کنند تا آن فرم‌ها بایگانی شوند.

وی اذعان داشت: اداره شفاهی برگزاری امتحانات شفاهی پایه‌های ۳، ۶ و ۸ را به مدارس علمیه به‌شرط هماهنگی و ارسال درخواست تفویض کرده و مدارس می‌توانند این امتحانات را برگزار کنند ولی برگزاری امتحان شفاهی پایه ۱۰ صرفاً توسط اداره‌ی امتحانات شفاهی و غیرحضوری برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام جوادی، در ادامه گفت: مدارس علمیه استان خوزستان تاکنون از ۵۷۱ نفر از طلاب مدارس خود امتحان شفاهی گرفته‌اند که از این تعداد ۲۵۵ نفر مربوط به طلاب مدارس اهواز و ۳۱۶ نفر مربوط به مدارس شهرستان بوده است.

وی بیان کرد: اداره‌ امتحانات شفاهی و غیرحضوری نیز تاکنون از ۴۵۳ نفر از طلاب امتحان شفاهی گرفته که از میان آن‌ها ۳۴۶ نفر مربوط به طلاب حضوری و ۱۰۷ نفر مربوط به طلاب غیرحضوری می‌باشد.

مسئول اداره‌ی امتحانات شفاهی و غیرحضوری معاونت آموزش حوزه علمیه خوزستان، ابراز داشت: اداره‌ی امتحانات شفاهی و غیرحضوری متولی برگزاری امتحان شفاهی برای طلاب غیرحضوری بوده که بدین منظور سامانه‌ای را برای طلاب غیرحضوری طراحی کرده و تاکنون از تمامی کسانی که در این سامانه ثبت‌نام کرده‌اند و صلاحیت لازم را داشته‌اند امتحان گرفته است.

حجت‌الاسلام جوادی در پایان گفت: یکی از کارهای خوب اداره‌ی امتحانات شفاهی و غیرحضوری، برگزاری آزمون شفاهی اضطراری برای طلابی است  که به هر دلیل نیاز به برگزاری فوری امتحان شفاهی داشته‌اند.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha