جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام والمسلمین همتیان

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین همتیان در بازدید از مدرسه علمیه نمونه پیامبر اعظم(ص) گفت: حوزه دارای خروجی عام و خاص است؛ برخی صرفاً به دنبال خوانش دروس حوزوی هستند، اما برخی به فهم عمیق علوم و تولید علم می اندیشند و آنان خروجی های خاص حوزه هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین علی اصغر همتیان معاون امور مدارس حوزه علمیه قم صبح امروز در بازدید از مدرسه علمیه نمونه پیامبر اعظم (ص) قم و در جمع طلاب این مدرسه علمیه، با اشاره به روایتی از امام حسن مجتبی (ع) گفت: ایشان خطاب به فرزندان خود و برادرزاده هایشان آن ها را صغار قوم در آن زمان خواندند که بعداً کبار قوم خواهند شد؛ ایشان می فرمایند اگر چیزی را یاد می گیرید و فکر می کنید ممکن است فراموش شود آن را مکتوب کنید.

وی برنامه تحصیلی ارائه شده از سوی مدرسه علمیه نمونه پیامبر اعظم (ص) را برنامه ای ثمربخش خواند و افزود: طلاب مدرسه پیامبر اعظم (ص) بدانند که در مسیر و برنامه روشنی قرار دارند و قطعاً نتایج ارزشمندی را به دنبال خواهد داشت؛ قطعاً در آینده تعداد زیادی از طلاب این مدرسه از کبار جامعه اسلامی خواهند بود.

حجت الاسلام والمسلمین همتیان خاطرنشان کرد: حوزه دارای خروجی عام و خاص است؛ برخی صرفاً به دنبال خوانش دروس حوزوی هستند، اما برخی به فهم عمیق علوم و تولید علم می اندیشند و آنان خروجی های خاص حوزه هستند.

وی امثال شهید مطهری، امام خمینی (ره)، علامه طباطبایی و مقام معظم رهبری را از خروجی های خاص حوزه های علمیه دانست و گفت: زمینه رشد در تک تک طلاب وجود داشته و این بستگی به همت خود آن ها و افق نگاهشان دارد تا تعیین کننده آینده این عزیزان باشد.

معاون امور مدارس حوزه علمیه قم تصریح کرد: طلاب باید اهل نوشتن و کتابت مطالب علمی باشند؛ این امر می تواند در حفظ مطالب و رسیدن به نتایج احسن، تأثیر بسزایی داشته باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • ابوالحسن IR ۰۱:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۲
    0 0
    آرزوی سلامتی و طول عمر پر برکت برای استاد عزیزوگرانقدر حاج آقا همتیان