سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
حکمت حکیمی فر

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه امام صادق (ع) بیجار گفت: دنیای اسلام امروز بیشتر از هر زمانی به وحدت نیاز دارد، وحدت بین مسلمین امنیت آور است یعنی وحدت به دنبال خویش امنیت خواهد آورد زیرا مردم کشورهایی که با وحدت در کنار هم زندگی می کنند در آرامش به سر می برند.

حجت الاسلام حکمت حکیمی فر در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در استان کردستان ضمن تبریک فرا رسیدن هفته وحدت، اظهار داشت: در رابطه با وحدت جهان اسلام لازم است به نکات بسیار مهمی که اگر مسلمانان دقت بیشتری به آن ها داشته باشند اشاره شود، نکاتی که مسلمانان با استفاده از آنها بطور قطع می توانند در برابر دشمنان ایستادگی کنند.

مدیر مدرسه علمیه امام صادق (ع) بیجار گفت: یکی از عوامل بسیار مهم و حیاتی جهان اسلام در حال حاضر رویکرد امت اسلامی به سمت اصول مشترک دینی است.

این استاد حوزوی به زمینه های وحدت جهان اسلام اشاره کرد و افزود: اصول مشترک که می‌توان به خدای واحد، پیامبر واحد، کتاب واحد، قبله واحد، مناسک حج واحد و موعود واحد اشاره کرد. حقیقت امر این است که خیلی از مسلمانان نسبت به این اصول و مشترکات غافل هستند و دشمن هم اتفاقاً از این خلا به نفع خود استفاده می کند.

حجت الاسلام حکیمی فر اظهار کرد: از دیگر موارد اشتراک بین مسلمان ها می توان به احادیث مشترک در کتابهای معتبر حدیثی مذاهب اسلامی اشاره کرد به  ویژه در زمینه های اخلاقی، فقهی و اعتقادی .

وی افزود: در کتاب‌های اهل سنت هم احادیثی پیدا می شود که مورد قبول و استناد کامل شیعه است  از جمله آنها می‌توان به حدیث ثقلین، حدیث کسا و حدیث اثنا عشر اشاره کرد و اگر ما به این موارد توجه داشته باشیم هیچ دشمنی نمی تواند در دنیا به مسلمان ها غلبه کند.

مدیر مدرسه علمیه امام صادق (ع) بیجار گفت: یکی دیگر از مشترکات مسلمانان که البته پیشینه تاریخی نیز دارد دشمن مشترک است، مسلمانان باید به این نکته توجه داشته باشند که در دنیا دشمن مشترک دارند ما اگر امروز شاهد این هستیم که در افغانستان مساجد شیعیان را در زمان نماز و اقامه فریضه نماز به خاک و خون می کشند و نمازگزاران را به شهادت می رسانند، اینها به سبب همین دشمن مشترک است. دنیا باید بداند دشمن مشترک مسلمانها آمریکا و اسرائیل است اگر مسلمانان قدر وحدت را بشناسند و بدانند آمریکا و اسرائیل و هر شیطان دیگری را قطعاً به ضلالت خواهد کشاند.

حجت الاسلام حکیمی فر در ادامه بیان داشت: دنیای اسلام امروز بیشتر از هر زمانی به وحدت نیاز دارد، وحدت بین مسلمین امنیت آور است یعنی وحدت به دنبال خویش امنیت خواهد آورد زیرا مردم کشورهایی که با وحدت در کنار هم زندگی می کنند در آرامش به سر می برند.

مدیر مدرسه علمیه امام صادق (ع) بیجار گفت: همانطوری که ما در کشور جمهوری اسلامی ایران حول محور محبت اهل بیت علیهم السلام که یکی از مشترکات و محورهای مهم وحدت جامعه اسلامی زندگی می کنیم، وقتی که همه مذاهب در کشور حول محور نظام ولایت فقیه و قانون برخاسته از اسلام حرکت و تحرک داشته باشند دشمنان این کشور هم نخواهند توانست چشم سویی به این کشور داشته باشند. امروز وحدت بین شیعه و سنی در کشور خاریست بر چشم های آمریکا و اسرائیل.

حجت الاسلام حکیمی فر خاطرنشان کرد: البته راهکارهایی هم برای تقویت وحدت در کشور و بین مسلمانان جهان می‌توان به انتشار فتاوا و نظریه های تقریبی و همچنین ایجاد کرسی هاو گفت‌وگو های علمی که در مورد تاکید روایات هم هست که فرمودند (الجلوس ساعة عند مذاکرة العلم احب الی الله من قراءة القران کله اثنا عشر الف مرة) و همچنین گسترش عقلانیت اشاره کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha