شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
تصاویر / جلسه ستادی علوم اسلامی و انسانی

حوزه/ مدیر حوزه های علمیه گفت: ستاد راهبری علوم انسانی اسلامی حوزه علمیه جای هیچکدام از نهادها را نخواهد گرفت و کارهایی که در شورای عالی انقلاب فرهنگی و دیگر نهادها صورت می گیرد، در جای خود اهمیت دارد و حوزه نه می تواند و نه می خواهد جای آن ها را بگیرد.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری حوزه،آیت الله علیرضا اعرافی در نشست ستاد راهبری علوم انسانی اسلامی حوزه علمیه که در سالن آیت الله حائری مرکز مدیریت حوزه های علمیه، برگزار شد، عنوان کرد: در سال های گذشته در ستاد  کارهای مقدماتی برای علوم انسانی اسلامی انجام شد، در این خصوص کوشش شد که در خصوص بخش های فقهی، فلسفی، کلامی و غیره متناسب با زیرساخت های موجود کارهایی انجام شود.

مدیر حوزه های علمیه، گفت: در این راستا درختواره رشته ای حوزوی تدوین شد که من امروز این درختواره را به ابلاغ بخش های حوزوی رساندم که در حدود ۸۰ رشته و گرایش کار خود را دنبال می کند.

آیت الله اعرافی تاکید کرد: برای درس های خارج فقه در متن حوزه کارهایی شده و در بخش پژوهش های مورد نیاز نظام اسلامی در حال حاضر ۱۰۰ پروژه در حال اجرا است.

وی ادامه داد: ما معترف هستیم که با انتظاری که از حوزه وجود دارد و از آنچه موردانتظار رهبر معظم انقلاب است، فاصله داریم.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه، یادآور شد: در حوزه ما برای توجه به مباحث اجتماعی و فرهنگی و پاسخگویی نسبی به نیازهای جامعه و نظام، غیر از کارهایی که انجام می شد، طرح ستادهای راهبری هم ایجاد شد و در این خصوص مجموعه ای از بحث ها در ۱۵ ستاد دنبال می شود.

آیت الله اعرافی تصریح کرد: ما به عنوان حوزه، رسالتی داریم و تشکیل این جمع برای این است که راه های مورد اهتمام بیشتری پیدا کنیم تا حوزه با سنجیدگی به بحث علوم انسانی  اسلامی ورود کند.

وی اضافه کرد: ستاد راهبری علوم انسانی اسلامی حوزه علمیه، جای هیچکدام از نهادها را نخواهد گرفت و کارهایی که در شورای عالی انقلاب فرهنگی و دیگر نهادها صورت می گیرد، در جای خود اهمیت دارد و حوزه نه می تواند و نه می خواهد جای آن ها را بگیرد.

مدیر حوزه های علمیه یادآور شد: سه هدف به شکل مترتب می توان پیش بینی کرد؛ هدف نخست این است که ستاد راهبری علوم انسانی و اسلامی قلمرو موردنیاز برای آن را توسعه دهد.

آیت الله اعرافی ادامه داد: باید بین نهادهای حوزوی و همچنین بخش های فراحوزوی تعاملات لازم صورت گیرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha