یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
تصاویر / جلسه ستادی علوم اسلامی و انسانی

حوزه/ رئیس موسسه امام خمینی(ره) گفت: آیت الله مصباح می گفتند، ما هر قدر هم که محتوا و ساختار را ایجاد کنیم، اگر نیروی انسانی مناسب نداشته باشیم، به نتیجه نمی رسیم؛ به همین دلیل در موسسه امام خمینی(ره) هم به دنبال تربیت نیروی انسانی کارآمد بودند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، آیت الله محمود رجبی در نشست اعضای ستاد راهبری علوم انسانی اسلامی حوزه علمیه که در سالن آیت الله حائری مرکز مدیریت حوزه های علمیه برگزار شد، عنوان کرد: ما اگر روی نسل جدید برنامه ریزی درستی داشتیم، این نسل با نسل پیشین به این میزان تفاوت نداشت.

وی افزود: رئیس موسسه امام خمینی(ره) گفت: آیت الله  مصباح می گفتند، ما هر قدر هم که محتوا و ساختار را ایجاد  کنیم، اگر نیروی انسانی مناسب نداشته باشیم، به نتیجه نمی رسیم؛ به همین دلیل در موسسه امام خمینی(ره) هم به دنبال تربیت نیروی انسانی کارآمد بودند.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه تصریح کرد: در نگاه کوتاه مدت ما باید کارهای عملیاتی را اولویت بندی کنیم و لازم است که با تضارب آرا، دیدگاه های مختلف در رابطه با مفهوم اسلامی کردن علوم انسانی را به هم نزدیک کنیم.

آیت الله رجبی مطرح کرد: از نظر آیت الله مصباح یزدی، کار اسلامی کردن علوم انسانی باید از مبانی آغاز شود و پرداختن به مبانی کنونی علوم انسانی کار را با ابهام مواجه می کند؛ چرا که با مفاهیم اسلامی ناسازگار است.

وی تاکید کرد: ما نباید مسیر کوتاه مدت را صرفا موردتوجه قرار دهیم، بلکه باید نگاهی هم به تربیت نیروی انسانی کارآمد داشته باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha